شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » سوران شهر کاندید جهت دریافت گواهینامه بین المللی شهر سالم شد

سوران شهر کاندید جهت دریافت گواهینامه بین المللی شهر سالم شد

0
321
کد خبر: 69613
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شهر سوران جز ۱۱ شهر کاندید در کشور جهت دریافت گواهینامه بین المللی شهر سالم از سازمان جهانی بهداشت است.
به گزارش میار؛ دکتر راضیه کیخائی در اولین نشست هماهنگی ‌و هم اندیشی شهر سالم که در شهر سوران برگزار شد با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه شهر سوران جز ۱۱ شهر کاندید در کشور در شبکه ملی شهرهای سالم ایران ثبت شده و به همین منظور در حال انجام برنامه ریزی های لازم جهت دریافت گواهینامه بین المللی شهر سالم از سازمان جهانی بهداشت می‌باشد.
وی بیان کرد: برای دریافت این گواهینامه معتبر نیاز به حمایت های همه جانبه تمامی دستگاه های اجرایی، سازمانهای مردم نهاد، شهرداری، وتلاش تمامی اقشار مردم این شهر است تا شاهد داشتن شهری سالم در این نقطه از میهن اسلامی باشیم.
دکتر کیخائی بر مشارکت مردمی و تعاملات اجتماعی در بین سایر گروه‌های جامعه تاکید کرد و افزود: استفاده ازنوآوری و ابتکارات محلی برای ارتقای سلامت شهر و اولویت دهی به سلامت در تمام سیاست های توسعه شهری الزامیست.
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بهره گیری از تجربیات سایر شهرها و تلاش برای انتخاب سوران به عنوان شهر سالم می تواند نقش و جایگاه این شهرستان را دراستان و کشور ارتقاء دهد.
وی گفت: با توجه به دارا بودن شهر سوران از مشارکت های مردمی و خیرین و همچنین نیروهای خدوم و کوشا می تواند به عنوان اولین شهر سالم در استان عزیزمان ثبت شود و الگویی برای سایر شهرها باشد.
مهندس ایوب کرد تمینی رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران نیز در این نشست بر تشکیل کارگروه‌های فرعی با مشارکت سایر ادارات ، خیرین و داوطلبان سلامت خواستار شد و افزود: مرکز بهداشت سوران با حمایت های فرمانداری و سایر سازمان ها و نهادهای دولتی و مردمی در سوران تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا در راستای اهداف شهر سالم فعالیت نماید.
وی افزود: همواره رویکرد بهداشت برای همه مردم منطقه اولویت اول تمامی سازمان ها بوده است و مرکز بهداشت سوران با پشتیبانی آنها و با همت و همراهی مردم توانسته است در این راستا فعالیت نماید و امید است که این شهرستان به زودی شاهد دریافت گواهینامه شهر سالم باشیم.
دسته بندی: سلامت / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید