جمعه، 15 تیر 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » ضرورت تبیین نقشه راه نامزدهای ریاست جمهوری در موضوع اقتصاد

ضرورت تبیین نقشه راه نامزدهای ریاست جمهوری در موضوع اقتصاد

0
413
کد خبر: 68456

رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ هجری شمسی را سال«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند تا گام‌های بزرگ و تاریخی در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه کشور برداشته شود و ملت بزرگ ایران نیز شاهد دوران گشایش و شکوفایی باشند. 

ضرورت تبیین نقشه راه نامزدهای ریاست جمهوری در موضوع اقتصاد

پایگاه خبری تحلیلی «میار»، رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ هجری شمسی را سال«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند تا گام‌های بزرگ و تاریخی در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه کشور برداشته شود و ملت بزرگ ایران نیز شاهد دوران گشایش و شکوفایی باشند. اکنون که در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و نامزدهای این دوره از انتخابات مسخص شده است ضروری به نظر می‌رسد این 7 نامزد که صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان احراز گشته است در نطق‌‌های انتخاباتی خود در این خصوص اعلام مواضع و دیدگاه خود را دراین زمینه صریح، شفاف و بدون  ملاحظات سیاسی بیان نمایند و به مردم بگویند در صورت انتخاب شدن چه راهکارها و پیشنهاداتی جهت تحقق شعار سال 1400دارند و چگونه می‌توانند با برنامه ریزی مدون؛ حمایت‌های همه جانبه قانونی دولت خود از تولید حمایت و پشتیبانی کنند و به رفع موانع آن همت گمارند. هفت نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری باید در این خصوص اظهار نظر کرده تا دیدگاه ایشان برای مردم تبیین گردد و مردم بدانند نقشه راه آنان در صورت انتخاب شدن در حمایت از تولید که محور شعار سال 1400 می‌باشد چیست؟ 


پاسخ به این سئوال خیلی مهم است زیرا با رفاه مردم، پیشرفت و توسعه کشور گره خورده است و به طور قطع موفقیت در این زمینه، دشمنان را ناامید کرده و می تواند اسلحه تحریم ایشان را نیز در جنگ اقتصادی تمام عیار علیه این ملت فهیم و صبور و شایسته بی اثر و خنثی سازد و  شکست بزرگی را به آنان  تحمیل گرداند. 

این مهم با دولتی که جوان است و اعتقاد به مدیریت جهادی و انقلابی دارد - و کیسه‌ای برای خود و هم باندی‌ها و اقوام و دوستان خویش ندوخته تا به بیت المال دست درازی کنند و از حقوق‌های نجومی بهره مند گردند- بزودی و پس از انتخابات 28 خرداد ماه سال جاری بر سر کار خواهد آمد و با جدیت در این زمینه اقدامات سازنده­ای را انجام و به اوضاع آشفته برجا مانده از میراثِ دولتِ اصلاحاتِ تدبیر و امید سر و سامان خواهد بخشید.    


ای کاش در سال 1399 جهش تولید تا حدّ قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافته بود که اگر یافته بود؛ کارهای زیربنایی و سازندگی محقق شده بود، اقتصاد عمومی و مسائل رفاهی و معیشتی مردم سامان یافته بود و گشایشی در زندگی مردم به ‌وجود آمده بود، تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور صورت گرفته بود، ارزش پول ملی حفظ گشته و کاهش نمی‌یافت، اعتماد به‌نفس ملی و رضایتمندی عمومی آسیب ندیده بود، معضل واردات به وجود نمی آمد و قاچاق با توجه به ضعف قانون و از طریق دست‌های ناپاک خیانتکار مانع تولید نمی‌گشت، مفاسد شکل نمی‌گرفت و مفسدان گستاخانه به اموال و منابع و خزانه بیت المال دست درازی نمی‌کردند، شاهد رشد و نضج گیری طبقه ممتازه نوکسیه رانت خوار نبودیم که امروزه به نام امتیاز طلبان و انحصارطلبان اقتصادی خوانده می‌شوند، تورم بی رویه افزایش نمی‌یافت، رکود مجال عرض اندام نمی‌یافت، شاهد افزایش لحظه به لحظه قیمت‌ها در ارز و مسکن و خودرو و دیگر مایحتاج اقتصادی مردم نبودیم، اشتغالزایی و کار آفرینی هم رؤیایی به نظر نمی‌رسید تا جوانان نسبت به آینده خود در این کشور ناامید باشند و سودای مهاجرت داشته باشند. 

 

همه آن چه در این مختصر و به عنوان گوشه‌ای از همت دولت اصلاحات تدبیر و امید با مدیریت بی نظیر رییس جمهور روحانی بیان شد؛ شرحی از عملکرد درخشان ایشان بود که کشور را با فرصت سوزی و اعتماد سوزی ملی مواجه، مردم و جوانان این مرز و بوم را نیز نسبت به توانمندی نظام اسلامی در حل مشکلات و معضلات اقتصادی جامعه بدبین نمود.   

موضوع اقتصاد از مسائل مهم همه حکومت‌ها و دولت‌ها دردنیا محسوب می‌شود و به تعبیر رساتر پاشنه آشیل هرحاکمیتی است و درست به همین دلیل بیش از دو دهه است که رهبر معظم انقلاب در این خصوص تأکید داشته و بر آن اصرار ورزیده و می ورزند اما هیچ کدام از دولت‌های روی کار آمده در ایران به مانند ایشان در این خصوص حساسیت به خرج نداده اند و این موضوع را جدی در نظر نگرفته اند. 

رهبر معظم انقلاب باز در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در دیدار تصویری روز پنجشنبه خود( 6خرداد ماه 1400) با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ در سخنان مهمی درباره مسائل اخیر انتخابات، بیان راه‌حل‌های عینی و واقعی درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در برنامه‌های انتخاباتی نامزدها را عامل اصلی در افزایش انگیزه مشارکت در انتخابات خواندند.     


ایشان با درایت و هوشمندی تمام و با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر این که نامزدها باید در مناظرات دیدگاه‌های خود را درباره فضای‌مجازی و سیاست خارجی اعلام کنند، تأکید کردند: «اینها جزء مسائل مردم نیست. مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است که کمر تولید را می‌شکند و جوانان مبتکر و با انگیزه را مأیوس و کشاورزان زحمتکش را بیچاره می‌کند.» 

ایشان مسائل سیاسی و فرهنگی را با اهمیت خواندند اما افزودند:« اکنون مسئله فوری و اصلی کشور، اقتصاد است و نامزدها باید برنامه ها و راه حل‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی را به مردم ارائه و آنها را قانع کنند که توانایی حل مشکلات اقتصادی را دارند.» 


دکتر اسدالله افشار

با عنایت به مواضع مستمر رهبری در خصوص اقتصاد و جایگاه تولید داخلی و توان ملی در این زمینه نکات پایانی را در این خصوص یادآوری نموده وامید وارم هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دراین رابطه اعلام مواضع نمایند: 

1-  تولید و جهش تولید؛ تضمین‌کننده امنیت ملی است.

2- از ظرفیت و توانمندی‌های نهادهای مردمی و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود. 

3- «تولید، شاه کلید حل مشکلات و معضلات امروز اقتصاد کشور است. 

4-  توجه به تولید داخلی لازم و ضروری است و باید تأکید و اجرایی و حمایت و قانونی پشتیبانی شود. 

5- کلید طلایی نجات کشور، اقتصاد مقاومتی است. از نگاه کارشناسان تحقق این مهم  باعث بهبود وضعیت تولید شده و حمایت از تولید نیز قطعا موجب اشتغالزایی و افزایش قدرت خرید مردم خواهد شد. 

6-  با حمایت از تولید و برداشتن موانع؛ مقاوم سازی اقتصاد کلید خورده و ادامه می‌یابد. 

7- حمایت و تسهیل مسیر تولید، لازمه رشد و پیشرفت اقتصاد است.

8- با شکوفاسازی تولید، مسیر رشد و بالندگی سریع تر اقتصاد هموار می‌شود. 

9-  توجه و حمایت از تولید و توان داخلی برای شکوفایی و به تبع آن افزایش رضایتمندی مردم و اقتدار کشور لازم و ضروری است.

10- شک ندارم همه آن چه در این یادداشت پیش رو بیان شد؛ با توجه به تغییر ریل مدیریت اجرایی کشور و با انگیزه و همت مضاعف و همدلی مردم قابل تحقق است.


دکتر اسدالله افشار
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید