یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » اظهار نگرانی زالی از بازگشت سنگین‌تر بیماری کرونا

اظهار نگرانی زالی از بازگشت سنگین‌تر بیماری کرونا

0
180
کد خبر: 59575
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران از خطر بازگشت سنگین‌تر بیماری کرونا در پایتخت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میار به نقل از ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عصر شنبه ۱۵ آذرماه همزمان با روز جهانی داوطلب با شعار "با هم می‌توانیم، به‌واسطه کار داوطلبانه " میزبان نشست نقش گروه های داوطلب در کنترل بیماری کرونا  با حضور نمایندگان گروه های داوطلب و خیرین حوزه سلامت بود.
علیرضا زالی در این نشست اظهارکرد: در شرایطی که بیماری در حال افول است اما نگران بازگشت سنگین تر کرونا هستم این اتفاق تلخ را در پاندمی آنفلوانزا اسپانیایی شاهد بودیم.

وی گفت: شرایط شهر و استان تهران بی ثبات و شکننده و ناپایدار است و نباید تصو کنیم که ظفرمندانه حرکت کرده ایم.

زالی تاکید کرد: کماکان میزان بستری بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران  بالای رقم ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار است. از نقطه افول نسبی بیماری در تهران دور هستیم و امروز ۵۰۰ بیمار جدید کرونا بستری شدند که ۱۳۵ بیمار مستقیم به‌ آی سی یو رفتند

ریشه کنی کرونا بدون مشارکت مردم غیرممکن است
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ادامه با اشاره به نامگذاری یک روز در عرصه جهانی در ۳۵ سال قبل توسط سازمان بهداشت جهانی به نام "داوطلب"، آنرا به معنی الطفات عمومی و توجه جهانی به جایگاه وزین و وجاهت مهم اجتماعی فعالیت های داوطلبانه دانست.

زالی افزود: نامگذاری این روز و قرار گرفتن در تقویم جهانی همه کشورها به مفهوم توجه بیشتر آحاد بشر به نقش ویژه داوطلب و داوطلبان است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تمام ظرفیت‌های مردمی برای مبارزه با این بیماری بکار گرفته شود، گفت: ریشه کنی و حذف این بیماری بعنوان یک معضل جهانی تنها با مشارکت‌های مردمی می‌توان بیماری را ریشه کن کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران همچنین ابعاد و تبعات غیر بیماری زایی کرونا مثل افسردگی، ناامیدی و دلزدگی را فراتر از بعد بیولوژیکی آن دانست و گفت: یکی از آثار پاندمی کرونا این بود که ما شاهد یک بازآفرینی مجدد در عرصه عواطف انسانی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت:  صمیمانه دست تمامی نیروهای داوطلب را که برای حمایت از همنوعان تلاش می کنند می فشارم و امید دارم که همواره شاهد پررنگ شدن مشارکت های مردمی در تحقق برنامه های توسعه محور کشور باشیم.

زالی اضافه کرد: خدمات درخشان داوطلبان و گروه های جهادی که در سخت ترین روزهای نبرد با کرونا همپای کادر بهداشت و درمان در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا برای خدمت رسانی به همنوعان تلاش کرده اند، گواه اثبات اهمیت نقش داوطلبان در نظام سلامت است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران با تاکید براینکه، درحال حاضر نیازمند هویت بخشی به محلات تهران هستیم، گفت: امروز نقطه هدف گیری ما در طرح محله محوری تنها محدود به بحث مقابله با کرونا نیست و بایستی زیرساخت‌های اجتماعی مردمی را در محلات تهران تقویت کنیم.
توجه به سازمان‌های مردم نهاد، آموزش داوطلبان، ارزش گذاری برای تلاش های آنها، اعطا گواهینامه‌های حرفه‌ای به داوطلبان، فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای استخدام داوطلبان، استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت هنرمندان و چهره‌های شاخص در حوزه‌های علمی و ورزشی در مدیریت بیماری کرونا از مهمترین محورهای این نشست بود.
توجه به تفاوت بین خیرین و داوطلبان حوزه سلامت نیز از دیگر محورهای بحث شده در این نشست بود به طوریکه عنوان شد شاید بسیاری از مردم فاقد توان مالی لازم برای هزینه در امور خیریه باشند اما به طور حتم آمادگی دارند بخشی از اوقات فراغت خود را به صورت داوطلب صرف امور خیریه کنند.

در  این نشست که با حضور جمعی از فعالان گروه های داوطلب و خیرین حوزه سلامت و ارائه طرح ها و مشکلات پیش رو از سوی آنها همراه بود، از تلاش های نوعدوستانه این افراد با اهدا لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

دسته بندی: سلامت / اسلاید شو / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید