دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » نویسنده کتاب ترور هدفمند: آمریکا بزرگ ترین حامی تروریسم دولتی در یک صد سال اخیر است

نویسنده کتاب ترور هدفمند: آمریکا بزرگ ترین حامی تروریسم دولتی در یک صد سال اخیر است

0
648
کد خبر: 55368
گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی میار؛ تازه ترین اثر و شصتمین کتاب دکتر اسدالله افشار در آستانه سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی این شهید جبهه محور مقاومت به زیور طبع آراسته شد و بزودی از آن رونمایی خواهد شد. پایگاه خبری تحلیلی میار به همین مناسبت با مؤلف محترم این کتاب ارزشمند به گفت وگو نشسته و در باره این اثر مصاحبه ای را ترتیب داده که  تقدیم خوانندگان کتاب دوست می گردد.
کتاب ترور هدفمندلطفا راجع به این ترور و شهادت بگویید؟
بامداد جمعه 13 دی ماه 1398خبری در شبکه های مجازی منتشر شد که نه ایران که جهانی را مات و مبهوت و متحیر نمود. خبر این بود: سردار رشید دوران دفاع مقدس  و فرمانده مقتدر جبهه مقاومت در منطقه، مبارز، مجاهد و در عین حال عارف سپاه قدس؛ سردار سپهبد قاسم سلیمانی با همراهی ابومهدي المهندس، معاون حشدالشعبي عراق و چند نفر از رزمندگان ايراني و عراقي، با دستور ترامپ رییس جمهور خود شیفته تاجر مسلک آمریکا، در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسیدند.  همه مردم صلح دوست ایران و جهان دوست داشتند این خبر شایعه و یا نهایتا یک شوخی و یک مزاح خارج از عرف در فضای مجازی باشد. اما افسوس این گونه نبود و این خبر حقیقت داشت. باز جمعه سیاه و باز جنایت و باز نقش آفرینی شوم استکبار و ایادی اش در به خاک و خون کشیدن مدافعان واقعی صلح و حافظان امنیت جامعه بشری.
این ترور دولتی که در خاک عراق  به  سردمداری آمریکا و متحدان عبری و عربی اش انجام شده است؛ نقض آشکار حقوق بین الملل بوده و رییس جمهور آمریکا که رسما در قامت تروریسم دولتی مسئولیت این جنایت هولناک را برعهده گرفته  و عواقب مستقیم و غیر مستقیم آن را پذیرفته است باید در دادگاه بین المللی جنایتکاران جنگی محاکمه و مجازات شود. اين اقدام غيرقانوني و ضدبشري آمريکايي‌ها باید از طريق محاکم و سازمان‌هاي بين‌المللي به‌طور جدي پيگيري و با همکاري ساير کشورهاي همسو و ملل آزاده جهان به يک مطالبه عمومي تبديل شود.

از نگاه شما به عنوان یک پژوهش‌گر آیا می توان با توجه به ترورهای بین المللی؛ امیدی به صلح جهانی داشت؟
صلح جهانی برقرارنمی شود مگر آن که متجاوزان به حریم انسانیت که مدعی دروغین دموکراسی نیز هستند و جنایات گسترده در دنیا بدست آنان خلق و مدیریت  می شود محاکمه  و به اشد مجازات محکوم شوند. این اتفاق اگر صورت نگیرد صلح ابزار و بازیچه ای بیش در دستان سیاستمداران شیاد و کلاهبردار نیست و باید فاتحه این چنین صلح های مضحک و خنده دار را خواند که بازیگردانان آن  همان سیاستمدارانی هستند که در سایه صلح؛ اتفاقات نامیمونی را برای جامعه جهانی رقم زده و می زنند.

نظرتان درباره تروریسم دولتی آمریکا چیست؟
آمریکا بزرگ ترین حامی تروریسم دولتی در این صد سال اخیر است  و بر این نکته کلیدی تأکید دارم که اصولا تروریسم دولتی در سیاست های آمریکا به عنوان یک سیاست دائمی شناخته شده است و از سال 1945 به بعد بیش از یکصد ترور با حمایت و هدایت های دولت آمریکا در سراسر جهان صورت گرفته است.
آمریکائیان پس از جنگ جهانی دوم و باز شدن عرصه استعمارگری، موجی از تروریسم دولتی را با شعار دموکراسی به راه انداختند و با این پارادوکس مسخره و تعجب برانگیز، درصدد توسعه نفوذ خود در تمام کره خاکی بر آمدند.
من مدعی هستم از روز تولد تروریسم دولتی تا به امروز اگر موارد ترور بررسی شود یک طرف این ترورها آمریکائیان هستند؛ ولذا اگر مجامع بین المللی در ریشه کنی تروریسم دولتی جدی بودند دنیا دیگر امروز شاهد ترور سردار شهید سلیمانی و امثالهم نمی بود.  بی شک تا خوی استکباری آمریکا و سایه شوم دولت تروریستی آمریکا در دنیا برقرارباشد؛ تروریسم دولتی برقرار و همچنان قربانی می گیرد.

از عواقب ترور شهید سلیمانی بگویید؟
ترور شهید والامقام سردارسپهبد سلیمانی عواقب سنگینی را بر کاخ سفید تحمیل خواهد کرد و از هم اکنون باید ترامپ را شکست خورده در اتخاذ این تصمیم دانست. افکارعمومی دنیا و متفکران عمیق آمریکایی از این حادثه تلخ به سادگی عبور نخواهند کرد. بطور قطع تمام آزادی خواهان منافع نظامی آمریکا را در تمام دنیا با خطر مواجه خواهند ساخت تا بگویند خون سردار سلیمانی در خط مقدم محورمقاومت به هدر نرفته است و با شهادت ایشان و یارانش مقاومت همچنان و با شدت و اتحاد بیشتر مبارزان این راه مقدس ادامه خواهد یافت و این مبارزه تا اضمحلال کامل دشمنان صلح و آزادی در سطح جهان بدون توقف راه خود را طی خواهد نمود.

آیا شما قائل به حق انتقام هستید؟
مسلما من به حق انتقام اعتقاد دارم و چون آزادیخواهان صلح طلب جهان از ایران عزیز گرفته تا اقصی نقاط دنیا حق انتقام خود را محفوظ می دانیم. و این حق خود را با شتاب و تصمیمات احساسی ضایع نخواهیم نمود. به طور قطع انتقام خون شهیدان جبهه مقاومت با برخوردهای قهرآمیز مدبرانه و هوشیارانه ازجنایت کاران جانی و بالفطره گرفته خواهد شد و در زمان مناسب و در مکان های مد نظر با فرماندهی بی نظیر خواب از چشمان فاسدان و آدمکشان حرفه ای ربوده خواهد شد. قطعا انتقام مبارزان محورمقاومت هم وزن با شهیدان این راه مقدس متناسب خواهد بود. از روز جمعه دیگر هیچ جای دنیا برای نظامیان آمریکا امن نخواهد بود و مبارزان آتش به اختیار عمل خواهند نمود و یک جانبه گرایی را مهر باطل خواهند زد و پرونده اقدامات غيرانساني و جنگ‌طلبانه آمريکايیان را خواهند بست.

نظرتان در باره گزارش گزارشگر ویژه سازمان‌ ملل‌‌ متحد در موضوع قتل‌های فراقضائی چیست؟  
من با دقت و وسواس  گزارش خانم اگنس کالمرد(Agnes Callamard) فعال حقوق بشر فرانسوی مقیم آمریکا و گزارشگر ویژه سازمان‌ ملل‌‌ متحد در موضوع قتل‌های فراقضائی را که منتشر شده بود خواندم. خانم اگنس کالمرد در این گزارش؛ اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در «ترور و کشتن» مقام رسمی یک کشور در کشور مستقل دیگر را مورد بررسی قرار داده و در گزارش رسمی خود تأکید کرده است، براساس بررسی‌های اطلاعاتی و حقوقی، اقدام دولت آمریکا  اولا برخلاف حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد بشمار می آید و ثانیا یک کشتار غیرقانونی و ترور مقام مسئول دولتی، به نام سردار قاسم سلیمانی بوده که نمونه‌ای از «قتل (ترور) هدفمند و مستبدانه» است و ثالثا دولت آمریکا نتوانسته است مدارکی دال بر این که سردار سلیمانی خطری فوری برای امنیت این کشور محسوب می‌شود، ارائه کند.
 از نگاه من انتشار گزارش نماینده سازمان ملل(خانم اگنس کالمرد)؛ انفجاری سیاسی ـ خبری علیه ترامپ بود و همین گزارش است که باعث می شود پمپئو وزیر خارجه آمریکا با عصبانیت و دستپاچگی بخواهد از تثبیت حقوقی آن ممانعت کند. بنابراین بر دولت جمهوری اسلامی ایران و به ویژه قوه قضائیه فرض است  تا به سرعت پرونده حقوقی رسیدگی به این جنایت را  به عنوان ترور هدفمند و قتل مستبدانه از سوی دولت آمریکا؛ در مجامع رسمی حقوقی بین‌المللی تثبیت، باز و پیگیری کند.

شما و مردم دنیا  شهید سلیمانی را چگونه انسانی یافتید؟
شخصیت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، دارای ابعاد مختلفی است و شناساندن این ابعاد به جامعه نیاز به تحقیق و پژوهش دارد. ابعاد بی‌نظیر شخصیت حاج قاسم، نیاز به تبیین گسترده‌ای دارد تا مردم و همچنین نسل آینده بتوانند از این شخصیت آسمانی بهره کافی ببرند. صاحب نظران، نویسندگان و رسانه‌ها در این رابطه وظیفه سنگینی برعهده دارند تا این شخصیت عظیم را بیشتر معرفی نمایند. کتاب پیش رو با عنوان «ترورِ هدفمند!» که به تبیین، تحلیل و بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و رسانه ای شهادت این شهید سرافرازِ مبارزه با تروریسم و افراط گرایی می پردازد، افتخار دارد به پاس جانفشانی های این سردار سلحشورِ ایرانی وطن پرستِ دین مدار؛ به همه تجلیل‌ها، تعریف‌ها، ذکر‌ها، بزرگداشت‌ها و نظراتی که در معرفی ویژگی‌ها و ارزش‌های متعالی و زندگی سراسر خدمت، جهاد و رشادت شهید عزیز سردار سلیمانی این روزها گفته و شنیده می‌شود، بپردازد و جایگاه و عظمت او را ترسیم و یادآوری نماید. این سردار مخلص به یادگار مانده از غافله بزرگ سرداران رشید شهید چون همت، باکری، بروجردی، خرازی، کاظمی، جهان آرا و صدها شهید و همرزم دیگر به زیباترین چهره درخشید و جلوه آرایی کرد و صدها هزار نه میلیون‌ها انسان تشنه انسانیت، رهایی و آزادگی را شیفته و واله اخلاص، صداقت و حرکت خویش ساخت.
شهید سلیمانی امروز به عنوان یک نماد و اسطوره در جهان مطرح است. اسطوره ای که جهان را در مقاومت و ایستادگی در برابر تروریسم آمریکایی به قیام علیه افراطی گرایی دعوت نموده و خود  تا هنگام شهادتش از این  مبارزه مقدس دست برنداشته و پا پس نکشیدند. مردم دنیا سلیمانی را مرد عمل یافتند و برای قدرشناسی از این مجاهد دلیر؛ در اقصی نقاط جهان تظاهرات برپا و در سوگ این سرباز جهانی اشک ریخته و آمریکا را با شعار مرگ برآمریکا تقبیح و محکوم نمودند و خواستار برخورد جدی مجامع بین المللی با جنایات تروریستی آمریکا در سطح دنیا شدند.

اشاراتی هم به برخی از آثار شهادت سردار شهید سلیمانی داشته باشید؟
شهادت سردار سلیمانی چهره زشت و کریه آمریکا را بیش از هرزمان در دنیا عیان کرد. جهان به احترام خون این سرباز صلح و حافظ و کیان امنیت بین المللی، یکپارچه شور و قیام علیه استکبار شد. شهادت سلیمانی عزیز خون تازه ای در رگ های جوانان مبارزبا سلطه آمریکا در جهان جاری ساخت که تا چند دهه می تواند جریان ساز باشد و ریشه استکبار را در منطقه و در جهان با مخاطرات جدی مواجه سازد. آمریکا با دست پلید جنایتکار خود ناخواسته خدمت بزرگی به گفتمان مقاومت در منطقه نمود و قطعا این گفتمان با خون شهید سلیمانی این اسطوره جهانی؛ از همیشه زنده تر و پویاتر در جهت ریشه کنی تروریسم بین المللی و افراطی گری خواهد انجامید تا صلح جهانی، امنیت بین المللی و عدالت بدون حضور فاسد فتنه انگیز استکبار؛ روی خوش خودش را به دنیا نشان دهد و مردمان جهان در آرامش و ثبات، شهد و طعم شیرین زندگی بدون خشونت و افراطی گری را با تمام وجود حس و تجربه نمایند. اکنون بر مردم جهان است که از خون بناحق ریخته شده شهید سلیمانی و همرزمانش صیانت کنند و در مسیر این گفتمان جریان ساز؛ مسیر تحریف شده تاریخی توسط استکبار را با حذف کامل حیات استکبار رقم زنند و جهان را از لوث ددمنشانه آنان پاک گردانند.

دکتر اسدالله افشار
شما به عنوان پژوهش گر و مؤلف گرانقدر کتاب؛ ما حصل کتاب را چه گونه به مخاطبان نازنین معرفی می فرمایید؟
پاسخ پرسش شما را در دوبند بیان می کنم:
1- شهادت مظلومانه‌ سردار سلیمانی و یارانش نه تنها برای دفع شر استکبار در منطقه و دفع شر تروریسم تکفیری و برقراری صلح بوده است بلکه نمی توان منکر این حقیقت شد که این شهادت اسباب تحکیم وحدت جهانی در رابطه با مبارزه با آمریکائیان جانی در سطح دنیا گردید.
2- اکنون سلیمانی در میان ما نیست اما خون این سردار مجاهد خستگی ناپذیرکارسازاست و قطعا آمریکای تروریسم پرور را در آینده در منطقه خاورمیانه با چالش های جدی مواجه خواهد ساخت؛ لذا آمریکا چاره ای جز ترک منطقه را نخواهد داشت و چنان چه اصرار برماندن در منطقه داشته باشد مسلما هزینه گزافی را متحمل خواهد شد که 7هزارتریلیون هزینه معروف آمریکائیان در منطقه خاورمیانه در مواجه با این چالش ها به هیچ حساب خواهد آمد. باید منتظر بود و صادق بودن این تحلیل را در آینده به نظاره نشست.
علاقمندان می توانند کتاب مورد اشاره را از انتشارات سفیر اردهال با تخفیف ویژه پیش خرید نموده و از این اثر که با عنوان ترورِهدفمند!  منتشر می گردد حمایت مالی نمایند.

مشخصات کتاب:

نام كتاب: ترورِ هدفمند! ( تبیین و بررسی ابعاد سیاسی، حقوقی و رسانه‌ای ترورِ سردار شهید سلیمانی)
مؤلف: دكتراسدالله افشار
نا شر: سفیر اردهال (تلفن پخش : 88319342- 88313898)
سال انتشار: 1399
قيمت: 700000 ريال
نشانی انتشارات: تهران، خیابان مفتح، خیابان سمیه، روبروی بانک ملی ایران، ساختمان 118، واحد4


دسته بندی: فرهنگی / اسلاید شو / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید