یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » انقلاب و دفاع مقدس » جنگ و دفاع همچنان ادامه دارد

جنگ و دفاع همچنان ادامه دارد

0
337
کد خبر: 54533
به مناسبت چهلمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس.

به گزارش خبرنگار
 پایگاه خبری تحلیلی میار؛ 31 شهریورماه 1359جنگی نابرابر، ناخواسته به انقلاب نوپای مردم ایران تحمیل شد. این جنگ ویرانگر و خانمانسوز 8سال طول کشید و با رشادت رزمندگان سلحشور این سرزمین که همراه با دفاعی مقدس و جانانه همراه شد؛ وجبی از خاک ایران زمین به دست دشمن نیافتاد و این ملت با هدایت و رهبرهای حکمیانه امام خمینی (ره) و نثار خون جوانان غیرت مند، از این آزمون، پیروزمندانه و سربلند بیرون آمدند و اینک 40 سال از آن ایام سخت و تلخ می گذرد اما هنوز آثار مخرب آن در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی ما هویدا و آشکار است. و امروز نیز همان جنگ و با همان دشمنان       غداره کش  قلدرجهانی که در پشت صدام بعثی پنهان شده بودند و امروز آشکارا به میدان آمده‌اند در ابعاد وسیع و   گسترده‌اش به شکل دیگری چون جنگ نرم، جنگ اقتصادی، تهدید و تحریم های فلج کننده با بهانه های واهی نمایان شده است.

انقلاب نوپای اسلامی ما آن روز نه با صدام که با تمام قدرت های استکباری از آمریکا گرفته تا متحدان اروپایی و عبری و عربی اش وارد جنگ شده بود تا از کیان انقلاب و سرزمینش تمام قد دفاع کند که انصافا به شایستگی دفاع کرد و پوزه همه این لات های بی سر وپای جهانی را به خاک مالید آن هم زمانی که انقلاب هنوز جانی نگرفته بود و حالا پس از 40 سال باز همان دشمنان قسم خورده این بار بدون صدام حسین تکریتی، به تمامیت انقلاب و کشور ما چشم دوخته و هر غلطی را برای رسیدن به امیال و آمال خود مشروع می دانند از ترور گرفته تا تحریم های ضد بشری- که حقیقتا در هردو زمینه سرآمد دنیا هستند- توانسته‌اند خود را با جرم ها و جنایات بین المللی در سراسر جهان ثابت و اثبات نمایند!
بیچاره و مفلوک کسانی که زیر بیراق این آدمکشان یقه سفید سینه می زنند و از آزادی و دموکراسی این کشورهای استکباری دفاع کرده و سینه چاک می نمایند و منکر هویت انسانی، فرهنگی و ریشه ای خود می شوند. این افراد که نوعا به اصطلاح روشنفکر و لیبرال مسلک می باشند حاضرند برای آن که شبیه آنان شوند سر تا پای خود را تغییر دهند و در مسیر استحاله؛ بر کشور و ناموس خود چوب حراج زنند و از آنان به راحتی بگذرند که پاره ای از آنان در عمر 42 ساله این انقلاب بر همین منوال رفتار کرده و به دامن دشمنان این مردم پناه برده‌اند و با ارتزاق از دستگاه ها و سرویس های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی، گوش و زبان آنان شده و با نفاق افکنی و سخن پراکنی؛ بنگاه تبلیغاتی ایشان گشته اند تا شاید بتوانند بر روح و روان ایرانیان فهیم تأثیرگذارباشند و این مردم، از آرمان ها و ارزش های انقلاب دست کشیده و به خون های پاک و زلال جوانان برومندش بی اعتنا گردند و انقلاب را تنها بگذارند!

زهی خیال خام و زهی خیال باطل. این مردم به مانند 42 سال گذشته پای انقلابش ایستاده و دست کسانی را که بخواهند به آرمان ها و ارزش هایش تجاوز و تعدی نمایند با قاطعیت قطع خواهند کرد. و این مردم درباره حیات سیاسی و اجتماعی انقلابش با احدی شوخی ندارد و کارنامه 42 ساله انقلاب، این ادعا را در ابعاد داخلی و بین المللی تأیید می کند.
مردم در این انقلاب جنگ را مدیریت نمودند، توطئه های رنگارنگ استکبار و متحدانش را تا به امروز با درایت و هوشمندی مثال زدنی خنثی و در نطفه خفه کرده اند و با فشارهای استکبارجهانی اگر چه به سختی هرچه تمام تر در شرایط بحرانی زندگی می کنند اما همچنان جسورانه و با اعتماد به نفس همچون زمان جنگ تحمیلی به دفاع از آرمان های انقلابش پرداخته و با صلابت در این عرصه با عوامل ستون پنجم در داخل کشور که به درون دستگاه های نفوذ کرده اند و جریان تحریف را کلید زده اند؛ مبارزه مقدس خود را ادامه داده و می دهد و قطعا کام دشمنان  و ایادی مزدور آنان را چه در داخل و چه در خارج تلخ خواهد نمود و طومار ایشان را چون طومار جنگ 8ساله در هم خواهد پیچید.


واقعیت این است که مردم فهیم ایران 40 سال است از انقلابش جانانه دفاع کرده و می کند. این دفاع مشروع اگرچه با هزینه های سنگینی همراه بوده است اما استکبار و متخاصمان را به زانو در آورده است، دنیا را به تحسین وا داشته و موجب تغییر تئوری ها و نظریه های انقلابات شده است و صاحب نظران در این خصوص گیج و مات مانده و عاجز از قدرت تحلیل، خود را نشان داده‌اند. به زعم نگارنده ما همچنان از 31 شهریور ماه 1359 تا کنون در جنگ بوده و هستیم و دفاع مشروع ما با هر هزینه ای که آمریکا و متحدانش اگر عقب نشینی ننمایند؛ ادامه می یابد.
مسئولان کشوری بدانند تا آمریکا و متحدانش از مواضع خصمانه خود علیه ایران و انقلاب دست نکشد شرایط کشور ، شرایط جنگ و دفاع است؛ در این شرایط تهدیدها باید به فرصت تبدیل شود، از فرصت سوزی اجتناب شود، خدمات شایسته به مردم در زمینه های رفاهی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی ارائه گردد و با مفاسد از هرنوعش در هر زمینه ای مبارزه شود تا موجب دلگرمی مردم شود. با مردم می توان به همه اهداف انقلاب رسید. حفظ این مردم از اوجب واجبات است. مردم سرمایه های اصلی و ستون محکم بقای کشور و انقلاب هستند. جنگ و دفاع بدون  حضور و حفظ جایگاه و حرمت مردم امکان پذیر نمی باشد و لذا اگر امروز خواهان پیروزی در جبهه استکبار با متحدانش هستیم باید قدر این مردم را بدانیم و به آنان خدمات شایسته ارائه نماییم. هرکس در این مسیر حرکت نکند خائن است و خائن را باید برای عبرت سائرین به مجازات رساند تا شاهد تکرار خیانت خائنان در کشور نباشیم.

در هرحال ما در شرایط امروز کشور نیازمند استفاده از تجارب دفاع مقدس هستیم؛ تجربه ای که با بهای گزاف به دست آمده است، جوانان خون داده، پدران و مادران فرزند داده، زنان همسر خود را داده، کودکان و دختران و پسران پدر و تکیه گاه، و کشور سرمایه ها و گنجینه های تکرار ناپذیر خود را. حاصل این همه فداکاری و ایثار چیزی جز امنیت و آرامش برای کشور و مردم ما نبوده است. آری امنیتی که امروز ما داریم مدیون شهدای انقلاب از جنگ تحمیلی گرفته  تا شهدای در مبارزه با منافقان تا در مبارزه با فتنه های گوناگون دشمنان و شهدای دفاع از حریم آل ا... در همه  عرصه ها هستیم. همه باید در مسیر روشن شهدا گام بر داریم، قدرشناس ایثارگری و فداکاری آنان باشیم و به خاطر این مردم و رضای خدا از تنش ها و نزاع های تفرقه افکنانه پرهیز کنیم تا مردم و جامعه احساس امنیت کنند. شهدا مایه امنیت مردم و کشور هستند. به این میراث بزرگ شهدا احترام کرده و تأسی کنیم و آرامش را به ایرانی و ایرانیان؛ با افتخار و با غرور اهدا نماییم.
در خاتمه یاد و نام شهدای گلگون کفن دفاع مقدس را در جنگ تحمیلی 8 ساله گرامی داشته و به روح پر فتوح آنان که به ما عزت، غرور، امنیت، آرامش و اقتدار دادند سلام و صلوات می فرستیم.

دکتر اسدالله افشار


تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید