جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رسانه » چند نکته در باب اهمیت انتخابات!

چند نکته در باب اهمیت انتخابات!

0
571
کد خبر: 41178
‌دکتر حسن کربلایی‌، انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوّم اسفندماه سال جاری از چهار زاویه اصلی دارای اهمیت است؛اوّل: هر انتخاباتی و برگزاری درست آن، مهم است زیرا برپایی یک انتخابات سالم، نمایشگر وجود و واقعیت «مردم‌سالاری دینی» در کشور ماست و موجب می‌شود که گردش قدرت و مسئولیت‌پذیری نخبگان که بانی تحرک و پویایی و سازندگی و پیشرفت است، وقوع یابد.

دوّم: به دلیل حضور و مشارکت مردم چه در حیطه رأی‌ریزی و چه در گردونه مسئولیت‌پذیری، وجهه مردمی بودن نظام دینی‌مان تقویت می‌شود و مقبولیت در داخل کشور افزایش می‌یابد.

سوّم: هر انتخابات، خود یک رفراندوم بزرگ برای سنجش پایگاه مردمی و مقبولیت نظام دینی است و ازاین‌رو، نوعی اعتبارسنجی و فرآیند منزوی نمودن معاندان جمهوری اسلامی توصیف می‌شود. مسلما دشمن مایل نیست که خود را با نظامی سیاسی به شکل همه‌جانبه و بلندمدت درگیر کند!

چهارم: ازآنجاکه انتخابات، میزان مردمی بودن و درواقع قدرت مردمی نظام دینی را به رخ جهانیان می‌کشد، به تعبیری؛ قدرت چانه‌زنی نظام را درصحنه بین‌المللی افزایش می‌دهد. درواقع سیاستمداران ما این میدان را می‌بینند که با پشتیبانی خداوند و مردم؛ به‌راحتی اراده و خواست‌های بین‌المللی خود را به دول دیگر، خاصه دول متخاصم تحمیل کنند.

اما جدای از زوایای برشمرده، انتخابات دوّم اسفندماه از دو زاویه و یا دو بُعد دیگر واجد نظر و اهمیت است:

اوّل: با شدت یافتن و گسترده شدن دامنه تحریم‌های استکبار جهانی علیه مردم ایران، در صورت مشارکت بالا در انتخابات، ثابت می‌شود که تحریم‌ها در دور کردن ایرانیان از نظام سیاسی حاکم، بی‌تأثیر بوده است و درنتیجه، در اندازه و شدت خصومت‌ورزی دشمنان، شاهد تغییراتی به نفع کشورمان خواهیم بود، زیرا دشمن به‌خوبی خواهد دید و احساس خواهد کرد که خصومت‌ورزی تأثیرات عکس داشته است.

دوّم: بعد از گذشت از مرز 40 سالگی انقلاب اسلامی، امسال، برپایی انتخاباتی پرشور نشان خواهد داد و ثابت خواهد نمود که انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و غایات روشن و والای آن همچنان زنده و تپنده است. انتشار پیام زنده‌بودن انقلاب - چنان‌که در مراسم تشییع پیکر پاک سردار سرفراز لشکر اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در دی‌ماه و در راهپیمایی 22 بهمن
 سال جاری شاهد بودیم - نیز خود سبب دامن زدن به یأس دشمنان در مسیر تقابل با جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران می‌شود.به همین دلایل است که دشمن می‌کوشد از بروز هر اتفاقی که افق یأس و شکست آن را نشان می‌دهد، ازجمله «انتخابات» جلوگیری کند.

در همین روزهای تبلیغات انتخاباتی شاهدیم که دشمنان در سایه رسانه‌ها و شبه‌رسانه‌های خود و نیز در عرصه فضای مسموم مجازی، انواع تهمت‌ها و اهانت‌ها را علیه جمهوری اسلامی به‌کار می‌بندد! در این میان آنچه مهم است و از بروز تنش و اختلال در امر برگزاری انتخابات جلوگیری می‌کند؛ ازاین‌قرار است:

1- انجام ضدحملات رسانه‌ای از طرف رسانه‌های داخلی علیه دشمن؛
2- رقابت سالم نامزدهای انتخاباتی؛
3- درک شرایط سیاسی و اجتماعی روز کشور و همدلی مردم بصیر ایران با نظام دینی؛
4- شرکت گسترده ملت در میدان انتخابات و تصمیم‌گیری برای خانه ملت.
در این حالت است که دیگر دشمن برای قدرت‌نمایی و تأثیرگذاری مجالی نخواهد یافت.

‌دکتر حسن کربلایی‌
دسته بندی: رسانه / اسلاید شو / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید