شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » انقلاب و دفاع مقدس » ناگفته های بمبی که سردار شوشتری و 40 نفر دیگر را شهید کرد/ قرار بود همه متحد شوند اما...+فیلم

ناگفته های بمبی که سردار شوشتری و 40 نفر دیگر را شهید کرد/ قرار بود همه متحد شوند اما...+فیلم

0
915
کد خبر: 35086
میار: سردار شوشتری در سال 88 به همراه 40 نفر دیگر از افرادی که در بازارچه ای صنایع دستی خود را برای فروش به عرضه گذاشته بودند شهید شد که بیشتر شهیدان این حادثه تروریستی از بومی های سرزمین پیشین بودند.



به گزارش میار، نورعلی شوشتری در سال 1327 در خانواده‌ای در روستای ینگجه بخش سرولایت نیشابور به دنیا آمد و پس از انقلاب به‌عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

در زمان دفاع مقدس در جبههٔ خوزستان بود و در عملیات مرصاد نقش فرماندهی را به‌عهده داشت و امام خمینی(ره) پس از این عملیات به او فرمودند: «در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد».

فرماندهی لشکر 5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت‌های او است.


وی یکم فروردین 1388 با حفظ سمت فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را به‌عهده گرفت و سعی کرد به پیشرفت و همبستگی در استان سیستان و بلوچستان بپردازد.

شهید شوشتری در روز یکشنبه 26 مهر 1388 در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین جریان داشت در انفجاری انتحاری توسط جند الله به‌همراه برخی از فرماندهان سپاه و عشایر بلوچستان به فیض شهادت رسید.

براساس گزارشات رسیده، این حادثه در ۲۶ مهر ۱۳۸۸ و در منطقه پیشین در حد فاصل شهرستان‌های سرباز و چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان روی داد. گفتنی است سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه قدس، سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان، فرمانده تیپ امیرالمؤمنین، فرمانده سپاه ایرانشهر، فرمانده سپاه شهرستان سرباز از جمله کشته‌شدگان بودند. این افراد در تدارک برگزاری همایش وحدت میان عشایر شیعی و سنی کشور بودند. در این رخداد ۱۰ نفر از سران عشایر، قبایل و طوایف منطقه نیز کشته‌شدند. مقامات ایرانی، آمریکا، بریتانیا و پاکستان را به نقش‌آفرینی در این حادثه متهم کرده‌اند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید