شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » اعدام براي جوان براي قتل زن آمريكايي زير پل سيدخندان/ آنها قرار شومي داشتند

اعدام براي جوان براي قتل زن آمريكايي زير پل سيدخندان/ آنها قرار شومي داشتند

0
430
کد خبر: 27634
میار: حكم عاملان قتل زن آمريكايي در محدوده سيدخندان تهران مورد تاييد ديوان عالي كشور قرار گرفت.
 به گزارش میار، اواخر بهمن سال 90 با ادعاهاي مردی نگران مبنی بر اینکه همسرش گمشده است، پلیس پایتخت به تجسس‌هاي ویژه‌ای دست زد.
اين مرد ايراني در تحقيقات پليسي به افسر پرونده خود گفت: مقیم آمریکا هستم. سال‌ها پیش برای کار راهي واشنگتن شدم و در آنجا با دختری آمریکایی به نام ترسا ویرجینیا آشنا شدم. وقتی دیدم که او زن زندگی است با او ازدواج کردم و اکنون از او سه پسر دارم. چند ماه پیش ھمسرم برای دیدن اقوامم به تهران آمد. هفته گذشته بستگان با من تماس گرفتند و گفتند چند روزی است که ترسا با خودرویش از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته است. وقتی ماجرای ناپدید شدن ھمسرم را از اقوامم شنیدم، خیلی نگران و دلواپس شدم. بلافاصله با نخستین پرواز به تهران آمدم و حالا 18 روز از گم‌شدن ترسا می‌گذرد و من واقعا نگران حال او هستم.
با اعلام شکایت این مرد، تیمی از کارآگاهان پلیس مأموریت یافتند تا برای ردیابی زن آمریکایی دست به تحقیق بزنند. مأموران در جریان بررسی‌هاي میدانی پی بردند که کارت سوخت خودروی زن گمشده مورد استفاده قرار گرفته است. با بررسی‌هاي فیلم‌هاي دوربین مداربسته جایگاه سوخت بود که پلیس متوجه شد دو پسر جوان خودروی ترسا را دزدیده‌اند و همين کافی بود تا این دو پسر دستگیر شوند. اکبر و سیامک در بازجویی‌ها از راز جنایت هولناك خود پرده برداشتند و به قتل زن آمریکایی اعتراف کردند.
اکبر در بازجویی‌ها گفت: روز 12 بهمن ماه بود که با ترسا در سیدخندان قرار گذاشتم. من و سیامک به آنجا رفتيم و پس از سوار شدن به خودروي 207 او، سیامک دستش را به گردن او انداخت اما ترسا تقلا کرد، دستش را روی بوق گذاشت تا از خودروهاي عبوری و رهگذران کمک بخواهد. سرانجام سیامک با دست هايش وی را خفه کرد. ما با خودروی خودش جسدش را به بیابان‌هاي اطراف تهران بردیم و آنجا رها کردیم و پول و خودرویش را به سرقت بردیم. با اعترافات اکبر، سیامک نیز در بازجویی‌ها قتل زن آمریکایی را به گردن گرفت و حرف‌های اکبر را تأیید کرد. با اعترافات این دو پسر جوان پلیس جنایی جسد ترسا را ردیابی کرد. سیامک که عامل اصلی قتل است در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق تحت محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه شوهر ترسا در جایگاه ایستاد و تأکید کرد فرزندانش برای قاتل مادرشان درخواست قصاص کرده‌اند و خودش نیز شکایت دارد. در پایان جلسه پنج قاضی عالیرتبه برای صدور رأی نهايي با هم وارد شور شدند اما چون ترسا ویرجینیا مسیحی بود و طبق قانون مجازات اسلامی نمی شود برای سیامک تقاضای قصاص شود رئیس شعبه در اینباره از همسر زن آمریکایی توضیح خواست. همسر ترسا گفت: زمانی که من با ترسا ازدواج کردم وی مسلمان شد او قبل از ازدواجمان مسیحی بود و در ایالتی که پیمان زناشویی بستیم، مسلمان شدن او ثبت شده است.
وقتی مسلمان شدن این زن برای دادگاه کیفری استان تهران به اثبات رسید در نهایت شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران که آن زمان قاضی عزیزمحمدی ریاستش را بر عهده داشت، آرش را به قصاص و رامین را به اتهام معاونت در قتل به حبس محکوم می‌کند. پرونده با اعتراض متهمان، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظرخواهي به دیوان عالی کشور ارسال شد.
نعيم نظامي چهارمحالي، وکیل مدافع فردی که در این پرونده به اتهام معاونت در قتل عمد به حبس محكوم شده، درباره آخرین وضعیت پرونده گفت: پرونده پس از ارسال به دیوان عالی کشور در شعبه دیوان مورد بررسی قرار گرفت و شعبه رسیدگی‌کننده به خاطر مشخص نبودن وراث مقتول، به پرونده نقص گرفت و آن را مجدداً به شعبه دوم دادگاه کیفری یک بازگرداند. پس از انجام استعلام‌های لازم و مشخص شدن اینکه «ماری» مسلمان است و مادرش نیز در آمریکا فوت کرده، شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران، همان حکم قبلی را تایید و آرش را به قصاص و رامین را به حبس محکوم كردند كه اين راي عينا در ديوان عالي كشور مهر تاييد خورد و حالا پرونده در شعبه دوم اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران در انتظار اجراي حكم اعدام متهم اصلي پرونده به سر مي‌برد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید