شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » عمل كثيف يك مرد باعث شد اين زن و مرد نيز به ايدز آلوده شوند

عمل كثيف يك مرد باعث شد اين زن و مرد نيز به ايدز آلوده شوند

0
544
کد خبر: 16661
میار: مرد ايدزي كليه اش را به مهندس پرواز اهدا كرد! و به اين صورت، عمل اهداي عضو در يك بيمارستان سهل انگار، زندگي مهندس پرواز و همسرش را به نابودي كشاند

ماجراي اين پرونده به سال 85 بازمي گردد. در آن روزها يك مهندس پرواز كه دنبال كليه مي گشت از طريق خواهرش با مردي آشنا مي شود كه او براي چهارميليون تومان حاضر بود كليه خود را به اين مهندس پرواز اهدا كند.

اتفاقا اين عمل موفقيت آميز بود تااينكه چند ماه بعد بود مهندس پرواز مذكور به خاطر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدنش، تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت و پزشکان طی آزمایش های متعددي متوجه شدند او آلوده به ايدز شده است. در تحقیقات پزشکی مشخص شد کلیه اهدایی به اين مرد، آلوده به ايدز بوده و برای همین او تحت تعقیب قرار گرفت اما متاسفانه هيچ ردي از خودش به جاي نگذاشته بود تا اينكه بالاخره مهندس پرواز به دليل ايدز فوت شد و خواهر او كه استخدام شركت نفت بود از اين ماجرا برانگيخته شد و تصميم گرفت خودش كاري بكند. او به سراغ شركت رفت و از آنجايي كه پدر مرد اهدا كننده يكي از بازنشسته هاي اين شركت بود درخواست كرد پرونده اين مرد را ببيند و به زودي مشخص شد پدر اهدا كنند يك بار براي درمان پسرش به خاطر بيماري ايدز درخواست وام داده و يك بار هم به خاطر فوت همين پسرش دوباره درخواست وام داده است و به اين ترتيب بود كه پدر این پسر جوان بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت كه مشخص شد پسرش فوت كرده و او اعلام كرد از بيماري پسرش بيخبر بوده!

اين مرد محاکمه شد و با حکم دادگاه به ده سال حبس محکوم شد. مدتی بعد خانواده اين مهندس پرواز، با طرح شکایتی دیگر اعلام کردند که عروس خانواده که همسر مهندس پرواز بوده است به تبع بيماري شوهرش، به بیماری ايدز مبتلا شده است.

 بنابراین گزارش، آنها صبح ديروز در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران حضور يافتند و با طرح شکایت خود از وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی تقاضای پرداخت دیه از بیت المال مهندس پرواز کردند چراكه آنها با اهمال در احراز هويت فرد اهدا كننده باعث مرگ پسرشان شده بودند و همچنین درخواست پرداخت هزینه درمان عروس خانواده را نيز مطرح کردند. خانواده اين مهندس پرواز در اظهاراتشان به قضات شعبه دوم گفتند: به خاطر سهل انگاری تیم پزشکی بیمارستان پسرمان و عروسمان مبتلا به ایدز شدند، حالا باید هم دیه پسرمان را بدهند و هم هزینه درمان عروسمان را پرداخت کنند.

پس از پایان اظهارات پدر مهندس پرواز، قضات برای تصمیم گیری براي تعيين سرنوشت اين پرونده وارد شور شدند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید