جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » دستگیری یک متهم دیگر در پرونده تجاوز به دختران ایرانشهری

دستگیری یک متهم دیگر در پرونده تجاوز به دختران ایرانشهری

0
685
کد خبر: 14224
میار: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان از بازداشت یکی دیگر از متهمان پرونده تعرض به دختران در ایرانشهر خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی ریاست دادگاه فنوج، متهم به‌صورت خود معرف به مرجع قضایی تحویل داده شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان، در تشریح این خبر گفت: با توجه به رایزنی ریاست دادگاه فنوج و همکاری معتمدان و ریش سفیدان، متهم از سوی خانواده خودش به‌صورت خود معرف به مرجع قضایی تحویل داده شد.
 دادگاه شهرستان فنوج با هماهنگی نیروی انتظامی و با دستور دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان، متهم را به ایرانشهر اعزام کرد.رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز گفت: طی روزهای اخیر و در حاشیه پرونده واقعه ایرانشهر یک عامل تحریک مردم به اغتشاشات در یکی از تجمعات دستگیر شده است.
 حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: در حاشیه پیگیری پرونده اتفاق ایرانشهر، یک نفر در جریان تجمع مردم در ایرانشهر دستگیر شد که به‌دنبال تحریک جوانان و مستند‌سازی و ضبط تصاویر بوده است.
 این فرد تلاش داشت از تجمع مردم بهره‌برداری دیگری انجام داده و خوراک خبری برای رسانه‌های بیگانه فراهم کند.
وی ادامه داد: فرد دستگیر شده برادری در خارج از کشور دارد که در رسانه‌های بیگانه فعالیت می‌کند و ارتباط او با این فرد خارج نشین در حال بررسی بوده و موضوع همکاری وی با سرویس‌های جاسوسی هنوز تأیید نشده است.
وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده واقعه ایرانشهر نیز گفت: این جریان، مانند دیگر اتفاقات یک پرونده عادی و معمولی بود.
 نباید این اتفاق رسانه‌ای و در شبکه‌های مجازی به این شکل پخش می‌شد، دستگاه قضایی به طور جدی در حال پیگیری این موضوع است.
 در این پرونده، سه نفر مدعی تجاوز به عنف شده‌اند و تنها یک نفر به پزشکی قانونی مراجعه کرده و پزشکی قانونی هم این موضوع را تأیید کرده است.
 اصل موضوع ربایش یک دختر را تکذیب نمی‌کنم، موضوع اتفاق افتاده اما نه آن طور که مولوی گفته و در رسانه‌ها منتشر شده است.
وی تصریح کرد: در اتفاقی که در ایرانشهر رخ داد موضوع این بود که یک دختر خانم مورد ربایش قرار گرفته و این قضیه مربوط به روز سه‌شنبه و قبل از عید فطر بوده که فرد در روز چهارشنبه شناسایی و دستگیر شده است.
وی اضافه کرد: دو پرونده برای این موضوع تشکیل شده یک پرونده در دادسرای ایرانشهر با موضوع آدم ربایی و یک پرونده در دادگاه کیفری یک ایرانشهر در موضوع تجاوز به عنف تشکیل شده است.
بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون 5 شاکی در این پرونده وجود دارد.
دسته بندی: قضایی و حقوقی / حوادث
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید