جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » دست سارق ساعت فروشي وليعصر رو شد+ تصوير

دست سارق ساعت فروشي وليعصر رو شد+ تصوير

0
853
کد خبر: 13906

میار: سارق جوان هنگام گشت زني هاي مامور پليس شناسايي و حين سرقت صد ميليون توماني از مغازه ساعت فروشي بازداشت شد.

سرهنگ عباس مرادي،‌ سركلانتر يكم پايتخت روز گذشته، در گفت و گو با خبرنگار ما از بازداشت سارقي جوان خبر داد و گفت: راس ساعت پنج و نيم بامداد بود كه مامور گشت كلانتري 101 تجريش حين گشت زني هاي خود به مرد مشكوكي برخورد كه از زير كركره مغازه اي خارج شد. در همين فرد مشكوك با ديدن مامور بسته اي را كه در دستانش داشته است روي زمين رها مي كند و از محل متواري مي شود. وقتي مامور گشت نيروي انتظامي بسته را مورد بررسي قرار مي دهد كه متوجه مي شود چند عدد ساعت مچي در اين بسته وجود دارد و به همين دليل به دنبال فرد مظنون كه به نظر سارق مي آمد با موتور سيكلت مي رود و در نتيجه اين مامور با تعقيب و گريز سارق نگون بخت را بازداشت مي كند كه دقيقا حين سرقت بازداشت شده است.

با اين وجود سارق كه قصد نداشت اصل ماجرا را لو بدهد به مامور گشتي نيروي انتظامي گفت من معتاد هستم و وقتي در اينجا براي گرفتن مواد حاضر شده بودم ديدم كه شيشه اين مغازه شكسته است و به همين دليل داخل شدم و چند عدد ساعت برداشتم و از محل متواري شدم.

با اين وجود مامور سريعا متهم را به واحد انتظامي مربوطه منتقل كرده و تحقيقات در اين زمينه كليد مي خورد كه با بررسي هاي بيشتر مشخص مي شود در محل دوربين هاي مداربسته وجود دارد و وقتي فيلم هاي ضبط شده مورد بررسي قرار گرفت مشخص شد مظنون بازداشت شده با ماسكي بر صورت، ابتدا شروع به قدم زدن در محل مي كند و وقتي متوجه مي شود خيابان خلوت است و كسي در خيابان در حال تردد نيست شروع به بالا دادن كركره مغازه ساعت فروشي مي كند كه پس از 10 الي 20 دقيقه بالاخره موفق مي شود كركره را بالا بدهد و با سنگي كه در خيابان پيدا كرده بود شيشه مغازه را مي شكند.

در نتيجه به سارق فيلم ها نشان داده مي شود و او كه حدودا 27 سال سن داشت با اعتراف به بزه انتسابي مي گويد خودش تمامي كارها را كرده است و وقتي وارد مغازه شده با ديدن ساعت هايي كه توسط متصدي جمع نشده بود اين فكر به سرش مي زند كه ساعت ها را كه حدودا يك ميليارد ريال ارزش داشته است سرقت كند.

براساس اين گزارش در چند روزه كه تعطيلي بوده مغازه نيز توسط صاحب آن باز نشده بود و به دليل خلوتي خيابان در آن هنگام از صبح، اين سارق تصميم گرفته بود به چنين سرقتي دست بزند.

يادداشت كارشناس

در ادامه سرهنگ ظهيري،‌ رئيس پليس پيشگيري پايتخت در زمينه مشارکت صنوف در پیشگیری وضعی از وقوع سرقت مي نويسد: یکی از موارد حائز اهمیتی که می تواند پلیس را در پیشگیری از وقوع سرقت یاری کند، اعمال پیشگیری وضعی از سوی افراد و نهادها در جامعه می باشد. پیشگیری وضعی به مجموعه تدابیری اطلاق می گردد که بر کاهش و حذف موقعیت ها و فرصت های ارتکاب جرم تمرکز دارد.

متداولترین نمونه های این نوع پیشگیری که در پیشگیری از سرقت مغازه ها کاربرد اثرگذار دارد و متصدیان واحدهای صنفی می بایست به آن توجه کنند اجرای تمهیدات حفاظتی است. تجهیز محل های کسب به دوربین های مداربسته و سیستم آلارم، استفاده از نگهبانان مورد تأیید برای مراکز تجاری، توجه به نگهداری اموال در مکانی مطمئن در واحد صنفی به هنگام تعطیلی، از مصادیق آن می باشد.

با بررسی جرم شناسانه پرونده های مطرح شده سرقت، این موضوع مشخص می گردد اگر بزه دیدگان توجهی به رعایت نکات پیشگیرانه می داشتند احتمال بزه دیدگی آنان کاهش می یافت چرا که بزهکار در ارتکاب جرم محاسبه گر است و قبل از اقدام تمامی خطرها را می سنجد و سپس اقدام مجرمانه خود را عملی می کند.

در پلیس پیشگیری که گشت های کلانتری با محوریت پیشگیری انتظامی از وقوع جرائم در محلات به صورت مشهود در طول شبانه روز فعالیت می نمایند، مشارکت شهروندان در یاری رساندن به پلیس جهت برقراری امنیت نقش مهمی را ایفا می کند. متصدیان و کسبه به عنوان اقشار تأثیرگذار در محلات لازم است با اجرای تمهیدات حفاظتی، آماج های جرم  (محل کسب خود) را در برابر سرقت محافظت و فرصت ارتکاب را از سارق سلب کنند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید