یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » جزئیات برنامه شهرداری برای مراسم ارتحال/ کاهش سرفاصله حرکت قطارها / پیش بینی 100 دستگاه تاکسی برای جابجایی زائران در 4 مسیر

جزئیات برنامه شهرداری برای مراسم ارتحال/ کاهش سرفاصله حرکت قطارها / پیش بینی 100 دستگاه تاکسی برای جابجایی زائران در 4 مسیر

0
554
کد خبر: 13593
وی با اشاره به برنامه های حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم ارتحال امام(ره) خاطرنشان کرد: در این زمینه از ظرفیت حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) استفاده خواهد شد .بنابراین با توجه به اینکه 13خرداد ماه نخستین شب قدر برگزار می‌شود، تمهیداتی نیز برای جابجایی شهروندان تهرانی انجام شده است و خطوط 1،2،3،4 مترو تا ساعت 6 صبح 14خرداد ماه آمادگی ارائه خدمات خواهند بود.همچنین  در روز 14 خرداد شرکت متروی تهران سرفاصله حرکت قطارها در خط 1 از ساعت 16 تا 21 از 7 به 4 دقیقه کاهش می یابد.
به گفته مجتبی یزدانی این فواصل در خط 2 به 6 دقیقه، در خط 3 به 9 دقیقه و در خط 7 به 4 دقیقه کاهش خواهد یافت تا زائران برای تردد در این روز مشکلی نداشته باشند. همچنین سرویس دهی تا ساعت برگشت مسافران در خطوط مترو تداوم خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: بجز شرکت مترو تهران از ظرفیت تاکسیرانی و اتوبوسرانی استفاده خواهد شد. به طوریکه 100 دستگاه تاکسی برای جابجایی زائران در 4 مسیر از جمله بهشت زهرا - میدان شهدا، پل شهید صنیع‌خانی - سه راه باقر شهر و بلوار سعادت پیش‌بینی شده است.این در حالی است که 20 دستگاه سواری نیز برای انتقال گمشدگان اختصاص یافته است.
یزدانی ادامه داد: در بحث اتوبوسرانی نیز در روز 14 خرداد تمهیداتی برای جابجایی مسافران در عصر همان روز پیش‌بینی شده است ضمن اینکه تعدادی اتوبوس نیز در اختیار ارگان‌ها برای انتقال شهروندان تهرانی به مراسم ارتحال پیش‌بینی شده است.
به گفته یزدانی شرکت شهر سالم نیز بیمارستان صحرایی را در جوار ستاد برگزاری مراسم مستقر و به خدمات رسانی خواهد پرداخت و 10 آمبولانس نیز از طریق شرکت شهر سالم  در این مکان مستقر خواهد شد


وی با اشاره به استقرار 500نیروی عملیاتی سازمان آتش نشانی عنوان کرد: 220 دستگاه خودروی عملیاتی در 150 نقطه از محدوده حرم مطهر و سازمان بهشت زهرا(س) برای تامین ایمنی مراسم حضور خواهند داشت.
وی گفت: یگان حفاظت شهرداری نیز با 350 نیرو و 35 دستگاه موتورسیکلت و همچنین تعدادی خودرو در محوطه برگزاری مراسم مستقر خواهند شد.
وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس راهور گفت: در این زمینه نیز جلسات خوبی طی روزهای گذشته برای هماهنگی بیشتر و اتخاذ تمهیدات ترافیکی برگزار شده است.
دسته بندی: شهری / اسلاید شو
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید