دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » قتل زن شيشه اي كه با مردان متعددي در رابطه بود+ تصوير

قتل زن شيشه اي كه با مردان متعددي در رابطه بود+ تصوير

0
887
کد خبر: 13234

پرونده قتل زن مطلقه با قسم خوردن متهم اصلي خاتمه يافته بود اما قضات ديوان عالي كشور خواستار رسيدگي دوباره پرونده شدند.

براساس اين گزارش ماجراي اين پرونده به هفت سال پيش باز مي گردد كه مظنون اصلي در نهايت توانست از قصاص رهايي پيدا كند اگرچه قبلا با حكم قصاص نيز در پرونده روبرو شده بود. گفتني است در اين پرونده ردهايي از متهم در پرونده ديده مي شد اما او بعدا مدعي شد گوشي اش را به دوستش داده و همين موضوع عامل شك ماموران به من شده است. اين متهم در جلسه صبح ديروز همين حرف ها را دوباره تكرار كرد.

28 شهریور 89 جنازه یک زن جوان مقابل خانه ای نیمه کاره در خیابان گرگان تهران پیدا شد. شواهد نشان می داد زن جوان با یک طناب خفه شده است. جنازه زن ناشناس به پزشکی قانونی فرستاده شد و پلیس به بررسی گوشی موبایل این زن پرداخت و چندین شماره ناشناس به دست آورد.

در تحقیقات مشخص شد قربانی بهاره 32ساله نام دارد و در زمینه مصرف شیشه با چند مرد در ارتباط بوده است. پلیس وقتی نشانی خانه زن تنها را یافت به پرایدی که از چند روز قبل در کوی اقبالی خیابان گرگان متوقف شده بود مشکوک شد. پلیس صاحب خودرو را شناسایی کرد و مرد جوان گفت که بهاره را می شناخته و چندین بار با او شیشه مصرف کرده بود.

پلیس در تحقیقات بعدی چندین مظنون را بازداشت کرد اما به نتیجه مطلوب نرسید تا اینکه دریافت قبل از پیدا شدن جنازه زن جوان از موبایل یک مرد جوان به نام محمد بیش از 30 بار با گوشی موبایل این زن تماس گرفته شده است. با این سرنخ محمد 37 ساله بازداشت شد اما منکر قتل زن تنها شد و ادعا کرد دو دوستش به نام های گل آقا و عزیز در زمینه مصرف مواد مخدر با بهاره در ارتباط بوده اند و به همین خاطر چندین بار از گوشی موبایل او به بهاره زنگ زده و او را کشته اند.

با این ادعا ردیابی متهمان آغاز شد اما ردی از آنها به دست نیامد و محمد ادعا کرد آنها به افغانستان گریخته اند.

در حالی که اولیای دم شناسایی نشده بودند مدارکی علیه محمد به دست آمد و او در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست دادستان به قصاص محکوم شد.

اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد. پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری فرستاده شده بود که زن سالخورده ای به دادگاه رفت و ادعا کرد مادر بهاره است. او گفت: من و همسرو پسرم در مشهد زندگی می کنیم.  10 سال قبل بهاره ازدواج کرد و به تهران آمد اما یکسال بعد وقتی به مشهد آمده بود گفت که از همسرش جدا شده است. از او خواستم تا برای زندگی در مشهد بماند اما قبول نکرد و سرخود به تهران برگشت. به همین خاطر من در این مدت هیچ خبری از او نداشتم. تا اینکه از اداره ثبت احوال با پسرم تماس گرفتند و گفتند بهاره چند سال قبل در تهران کشته شده است. حالا من حاضر به گذشت هستم و از قاتل دخترم دیه می خواهم. این زن عکسی را به دادگاه ارائه داد و مدعی شد این عکس خودش و دخترش بهاره است.

وقتی بررسی عکس ارائه شده از سوی زن سالخورده نشان داد بهاره دختر او است پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت. در آن جلسه که به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور یک مستشار تشکیل شد مادر و پدر بهاره درخواست دیه را مطرح کردند.

سپس محمد به دفاع پرداخت و گفت: باور کنید من زن جوان را نکشتم. دوستانم از موبایل من بارها با او تماس گرفته بودند و به همین خاطر من دستگیر شدم. حالا 7سال است که بی گناه در زندانم و تقاضای کمک دارم.

در حالی که مدرکی علیه محمد به دست نیامده بود قضات دادگاه پرونده را لوث شخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. به این ترتیب محمد 50 بار سوگند بی گناهی یاد کرد و از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.

در پایان آن جلسه قضات دادگاه حکم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال به اولیای دم صادر کردند اما اين حكم نيز توسط ديوان عالي كشور نقض شد تااينكه ديروز صبح دوباره محمد در شعبه چهارم دادگاه محاكمه شود. محمد دوباره اظهار بي گناهي كرد و در نهايت قضات دادگاه كيفري وارد شور شدند تا براي تعيين سرنوشت پرونده بار ديگر تصميم گيري كنند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید