پنج شنبه، 27 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » دستور ویژه رئیس کل دادگستری برای رسیدگی به پرونده قتل سلاله 5 ساله+‌تصاوير

دستور ویژه رئیس کل دادگستری برای رسیدگی به پرونده قتل سلاله 5 ساله+‌تصاوير

0
1 557
کد خبر: 12843
میار: پس از تکمیل تحقیقات کیفرخواست صادر می شود .
به گزارش میار، رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان آق قلا را موظف کرد به صورت ویژه این پرونده را رسیدگی و نتیجه ی آن را به اطلاع افکار عمومی برساند .

هادی هاشمیان گفت: قاتل دستگیر شده و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرده است .
این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که بررسی پزشکی قانونی نشان می دهد به این کودک تجاوز نشده است افزود : همچنین در گزارش اولیه پزشکی قانونی علت مرگ  این کودک ، خفگی اعلام شده است .

هادی هاشمیان با تاکید بر این که بلافاصله پس از اعلام مفقودی دختربچه آق قلایی ، تلاش دستگاه قضایی و انتظامی برای یافتن این کودک آغاز  و مظنون شناسایی شد افزود: قاتل در بازجویی ها ، سرخوردگی اجتماعی و انتقامجویی را انگیزه ی قتل این کودک بی گناه عنوان کرده است .

رئیس کل دادگستری استان گفت: خانواده کودک ساعت 11:30 دقیقه دیروز ششم اردیبهشت متوجه گم شدن او شدند و پس از بی نتیجه ماندن جستجو ها،  13:40 دقیقه همان روز با مراجعه به کلانتری  مفقودی کودک را گزارش دادند و اعلام کردند به یکی از اهالی روستا که فردی معتاد و سابقه دار است مشکوک هستند .


هادی هاشمیان افزود : با اعلام مفقودی ، پلیس با دستور بازپرس، فرد مظنون را بارداشت  کرد و مظنون در بازجویی ها به قتل کودک اعتراف و محل جنازه ی او را به پلیس اعلام کرد .
 هاشمیان ادامه داد : قاتل در بازجویی ها اعلام کرده ، برای درخواستی به منزل یکی از اقوام کودک مراجعه کرده بود اما با پاسخ منفی آن خانواده روبرو شد .

قاتل هنگام خروج از منزل این افراد، با هدف انتقام از اهالی خانه این دختربچه را که از بستگان این خانواده بود ربود و پس از انتقال به انبار خانه ی یکی از روستاییان که در منزل نبودند ، خفه کرد.

این مقام ارشد قضایی استان افزود : قاتل گفته قصد  دفن کردن جنازه  در زمین های اطراف روستا را داشته که با اعلام بلندگوی مسجد روستا مبنی بر مفقودی کودک ، از این تصمیم منصرف و جنازه را در انبار همان خانه ای که کودک را کشته بود رها کرد و از روستا خارج شد .

هادی هاشمیان افزود : قاتل هم اکنون در زندان است و رسیدگی به پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آق قلا آغاز شده است .

هاشمیان تاکید کرد : دستگاه قضایی  پرونده های این چنینی را با حساسیت ویژه دنبال می کند و به زودی با تکیمل تحیقیات ، کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه ارسال خواهد شد .
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید