جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بیش‌از ۷۵درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان زیر کشت قراردادی رفت

بیش‌از ۷۵درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان زیر کشت قراردادی رفت

0
42
کد خبر: 71271
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش‌از ۷۵درصد از گندمزارهای این استان در قالب ۲هزار و ۸۵۴ قرارداد زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

به گزارش میار ؛ سید محمدرضا سیدحسینی روز شنبه اظهارداشت: کشت گندم قراردادی در سیستان و بلوچستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ برابری داشته است.

وی ادامه داد: ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در سیستان و بلوچستان کشت شده و از این سطح بیش‌از ۲۴ هزار و ۱۲۵هکتار با مشارکت کشاورزان، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی، شرکت خدمات حمایتی و بانک کشاورزی قراردادی شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه کشت قراردادی گندم برای تامین امنیت غذایی با استفاده از الگوی کشت مناسب و رسیدن به بهره‌وری تولید، افزایش ارزش افزوده، کاهش ضایعات و تعادل قیمت ضروری بوده و انجام آن در اولویت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در این نوع کشت و کار، خریدار که معمولا شرکت‌ها و صنایع غذایی هستند موظف به تعیین بهترین الگوی کشت، تامین نهاده‌های تولید با قیمت مناسب، آموزش و ترویج کشاورزان و بازاریابی می شوند و تمرکز کشاورزان روی برنامه ریزی تولید محصول باکیفیت با کمترین هزینه ها است و دیگر دغدغه‌ای برای فروش محصول خود نخواهد داشت که همین امر موجب عزت و اقتدار کشاورزان می شود.

حسینی بیان کرد: اگر کشت قراردادی گندم سرلوحه کشاورزان قرار گیرد و خرید محصولات هم بر اساس کیفیت مورد نظر باشد، پیشرفت خوبی در کشت قراردادی و افزایش تولید گندم اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: کشت اقتصادی گندم به لحاظ علمی با تحلیل و برنامه‌ریزی، افزایش بهره‌وری، استفاده بهینه از نهاده‌ها، مدیریت دقیق مزرعه، استفاده از فناوری، تکنولوژی و ابزارهای مدرن شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از همه کشاورزان خواست با توجه به سیاست‌های حمایتی وزارت جهادکشاورزی برای کشت‌های قراردادی، هر چه سریعتر نسبت به قراردادی کردن مزارع زیر کشت خود اقدام کنند.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید