جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور سالانه باید نوسازی شود

۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور سالانه باید نوسازی شود

0
57
کد خبر: 71090
عضو هیئت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران گفت: طبق تکلیف قانونی با لحاظ شیوه نامه‌های قانونی، ابراز تشویقی و تسهیلات باید سالانه ۱۵۰ هزار واحد در کشور نوسازی شود.

به گزارش میار ؛ مجید روستا دوشنبه شب در حاشیه برگزاری همایش "سفیران نوسازی بم برای ایران قوی" در زاهدان اظهارداشت: هم‌اینک ۱۶۶ هزار هکتار از وسعت شهرهای کشور را بافت‌های فرسوده، مناطق حاشیه و تاریخی در برگرفته که شامل ۷۴ هزار هکتار بافت‌های فرسوده میانی، ۵۹ هزار هکتار مناطق حاشیه با سکونتگاهی غیررسمی و ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی است که جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفری را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۰ محله در کشور شامل بافت‌های فرسوده میانی، سکونتگاهی غیر رسمی و بافت‌های تاریخی محسوب می‌شود که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در این محلات وجود دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته تاکنون ۲۱۰ هزار واحد ناپایدار فرسوده در این مناطق نوسازی شده که با نوسازی آنها ۶۷۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته شده است.

وی تصریح کرد: احداث واحدهای جدید در بافت های فرسوده نشان می دهد این مناطق ظرفیت خوبی برای تولید واحدهای مسکونی دارند به طوریکه به ازای هر واحد حدود ۳.۷ واحد تولید می شود.

روستا تاکید کرد: به منظور نوسازی مسکن محلات مورد هدف ظرفیت قانونی موثری برای تحرک بخشی به نوسازی بافت های فرسوده و ارتقای زندگی شهروندان این نقاط در دستور کارقرار گرفته که می‌توان به ایجاد ظرفیت های قانونی، ابراز تشویقی و تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده در نظر گرفته شده اشاره کرد.

وی بیان کرد: تحویل و تسریع ساخت مسکن در بافت های فرسوده با وجود همه ابزارهای قانونی و مالی نیازمند اقدام مشترک تمام دستگاه‌های بویژه شهرداری‌ها است.

عضو هیئت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نظیر سازندگان، انبوه سازان و مردم یک امری اجتناب پذیر در کنار اقدامات دستگاه‌های دولتی است.

وی با اشاره به تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری گفت: تسهیلات بانکی در بافت‌های فرسوده با توجه به نوع متقاضی و شهر محل اجرای پروژه در قالب سازندگان محلی و شرکت‌های انبوه ساز به‌ ازای هر واحد نوسازی شده در کلان‌شهرها ۴۵۰ میلیون، شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون و در دیگر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت پرداخت می‌شود.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید