شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » برداشت بیش‌از ۱۰ هزار تن انبه امسال در سیستان و بلوچستان

برداشت بیش‌از ۱۰ هزار تن انبه امسال در سیستان و بلوچستان

0
87
کد خبر: 70628
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش‌از ۱۰ هزار تن انبه از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش میار ؛ اردشیر شهرکی اظهارداشت: انبه در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می‌شود که یک‌هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند گفت: ۹۰ درصد انبه تولیدی در این استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: انبه میوه گرمسیریست و سرشار از ویتامین های A،B و C، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب، پروتئین ها ، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.

از منظر کارشناسان سیستان و بلوچستان بهشت میوه های گرمسیری بحساب می آید به طوری که شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریباً استوایی این استان را به خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند.

گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام های دیگر از جمله میوه های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.

دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید