شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » کشف بیش‌از یک تن انواع موادمخدر در سیستان و بلوچستان

کشف بیش‌از یک تن انواع موادمخدر در سیستان و بلوچستان

0
73
کد خبر: 70541
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش‌از یک تن انواع موادمخدر طی ۲ عملیات جداگانه توسط مرزداران این استان خبر داد.

به گزارش میار ؛ سردار محمد ملاشاهی اظهارداشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزهای جنوب شرق کشور و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، مرزداران استان پس از رصد اطلاعاتی، از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی جالق سراوان مطلع که با طرح‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور را شناسایی که با اجرای طرح مهار، کنترل و پایش دقیق و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان موفق شدند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله موادمخدر را به وسیله موتورسیکلت از خاک کشور مقابل وارد کشور کنند که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند و به سمت آنها تیراندازی کرده که با اقتدار مرزداران مواجهه شده و در نهایت محموله کشف شد.

وی بیان کرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند، ضمن کشف مقدار ۷۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۴۹۵ کیلوگرم تریاک و ۲۷۸ کیلوگرم حشیش، تعداد ۱۰ دستگاه موتورسیکلت را توقیف کنند.

سردار ملاشاهی با اشاره به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزبانان هنگ مرزی جکیگور عنوان کرد: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزبانان هنگ مرزی جکیگور موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی، مقدار ۲۴۸ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک را کشف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدان مرزبانی، همه تلاش خود در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران اسلامی را بکار گرفته و اجازه نمی دهند تا قاچاق چیان و سوداگران مرگ در هیچ نقطه‌ای از سرحدات کشورمان احساس امنیت و آرامش کنند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید