شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » اجرای ۵۰ هزار طرح عمرانی طی پنج سال اخیر توسط سپاه پاسداران

اجرای ۵۰ هزار طرح عمرانی طی پنج سال اخیر توسط سپاه پاسداران

0
68
کد خبر: 70527
معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۵۰ هزار طرح عمرانی طی پنج سال اخیر توسط نیروی زمینی سپاه در قرارگاه‌های مرزی و مناطق محروم در استان‌های کمتر توسعه یافته کشور با هدف محرومیت زدایی اجرا کرده است.

به گزارش میار ؛ سردار محمدرضا حسن زاده روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهارداشت: طرح‌های عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط قرارگاه قدس، قرارگاه‌های حمزه، نجف مدینه منوره و ثامن الائمه انجام و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۵۰۰ برنامه غیرعمرانی توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران در سراسر کشور برگزار شده است.

معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی پنج سال اخیر چهار هزار مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران در سراسر کشور ساخته شده و همچنین ساخت خانه عالم، ساخت و مرمت مدارس و ساخت مسجد در استان‌های محروم توسط سپاه انجام شده است.

وی اظهارداشت: احیای قنوات در استان‌های قنات خیز کشور با توجه به کمبود آب و برطرف کردن مشکل کشاورزان توسط نیروی زمینی سپاه انجام شده است.

سردار حسن زاده  ادامه داد: تسطیح اراضی کشاورزی، ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، احداث راه‌های روستایی، راه دسترسی به مزارع و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیز در دستورکار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: طرح‌های عمرانی که توسط سپاه پاسداران انجام می‌شده با هدف ایجاد اشتغال بوده به طوریکه برای ساخت ۱۰۵ مدرسه در کشور برای چهار نفر ایجاد اشتغال شده است.

معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انتظار است در این مقطع و در دولت سیزدهم اقدامات موثرتری برای رفع محرومیت و برطرف کردن مشکلات مردم توسط سپاه و دولتمردان برداشته شود.

وی افزود: با شکل گیری قرارگاه امام حسن(ع) که در ۹ حوزه عمدتا کارهای زیرساختی با هدف رفع محرومیت دنبال می‌شود.

سردار حسن زاده تصریح کرد: یکی از کارهایی که به جد دنبال و احساس می‌شود بحث آبرسانی به روستاها و مناطق دور دست و سخت گذر است که در قالب طرح جهاد آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در قالب طرح جهاد آبرسانی قرار است در مرحله نخست هفت هزار روستا در سطح کشور آبرسانی شود و مقدمات آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در دست اقدام است که احتمالا آبرسانی تا ۲۰ هزار روستا را در کل شامل شود.

معاون محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آبرسانی به هفت هزار روستا که در گام نخست در حال انجام است ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آبرسانی به این روستاها باید تا ۳۰ ماه آینده انجام شود.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با وزارت نیرو منعقد شده آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در سیستان و بلوچستان که احتمالا تا ۲ هزار روستا افزایش یابد برعهده نیروی زمینی سپاه پاسداران گذاشته شده است.

سردار حسن زاده با اشاره به وعده رییس جمهور در رابطه با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: قرار است یک میلیون واحد مسکونی توسط سپاه پاسداران ساخته و تحویل مردم شود.

وی افزود: ساخت ۲۷ هزار راه روستایی در دستورکار سپاه پاسداران قرار دارد که سیستان و بلوچستان با توجه به دارا بودن بیش‌از چهار هزار کیلومتر راه روستایی سهم قابل توجهی در این طرح داشته باشد.
دسته بندی: فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید