شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » مجوز قطعی پارک علم و فناوری سلامت سیستان و بلوچستان صادر شد

مجوز قطعی پارک علم و فناوری سلامت سیستان و بلوچستان صادر شد

0
100
کد خبر: 70341
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پارک علم و فناوری سلامت سیستان و بلوچستان به عنوان یازدهمین پارک فناوری سلامت در کشور مجوز قطعی گرفت.

به گزارش میار ؛ دکتر حبیب غزنوی افزود: این پارک یکی از بزرگترین پارک های علم و فناوری سلامت در کشور است که بستری برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان در حوزه سلامت خواهد بود و افتخاری برای سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: رفع مشکلات مبتلابه نظام سلامت و ایجاد اشتغال دانش بنیان مهمترین ماموریت این مجموعه فاخر است.

غزنوی افزود: همزمان با پی گیری برای صدور مجوز قطعی این پارک، مقدمات لازم برای فعالیت عملی شرکت های دانش بنیان شروع شد و در حال حاضر 50 هسته و شرکت فناور در این پارک علم و فناوری مستقر هستند.

به گفته دکتر غزنوی این فناوران در حوزه های تجهیزات پزشکی، اقلام دارویی، ملزومات مصرفی بیمارستان ها، حوزه زیست فناوری، گردشگری سلامت، سلامت دیجیتال، پزشکی از راه دور و سایر حوزه های مرتبط با بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقویت فعالیت های بین بخشی و همکاری های بین رشته ای را از نیازهای فرهنگی کشور برشمرد و گفت: این پارک نه تنها رقیبی برای پارک فناوری سلامت دانشگاه سیستان و بلوچستان نیست بلکه حضور این 2 مجموعه بزرگ دانش بنیان در کنار هم، افتخارات بزرگتری را برای استان سیستان و بلوچستان خلق خواهد کرد و به یاری خدا بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال در استان را بر طرف خواهد کرد.

غزنوی با دعوت از تمامی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تسهیلات و حمایت های این پارک گفت: پارک علم و فناروی سلامت صرفا متعلق به دانش آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی استان نیست و همه جوانان خوش فکر، دغدغه مند و صاحب ایده از سراسر سیستان و بلوچستان می توانند از امکانات، حمایت ها، آموزش ها و تسهیلات این پاک برای توسعه اشتغال زایی، تجاری سازی و تولید ثروت مبتنی بر فناوری و سلامت استفاده کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند ایده های خود را در این پارک به محصول و ثروت تبدیل نمایند و در بازارهای داخلی و بین المللی عرضه کنند تا علاوه بر خودکفایی و فعال شدن چرخه تولید داخلی در حوزه ارز آوری نیز اثرگذار باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به طولانی بودن زمان و پیچیده بودن فرایند اخذ مجوز پارک علم و فناوری سلامت گفت: برای هر کلان منطقه آمایشی بهداشت و درمان در کشور مجوز راه اندازی یک پارک علم و فناوری سلامت صادر می شود، امّا با توجه به اقدامات ارزشمندی که از قبل صورت گرفته بود و به دلیل شروع عملی فعالیت های دانش بنیان در زاهدان، این اتفاق بزرگ رقم خورد و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در کنار 10 دانشگاه کلان منطقه کشور موفق به کسب این مجوز شد.

دکتر غزنوی با تقدیر و تشکر از حمایت های وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار محترم سیستان و بلوچستان برای تسریع در فرایند صدور این مجوز گفت: خوشبختانه با دستور مستقیم جناب آقای دکتر عین اللهی، فرایند اداری صدور این مجوز به سرعت انجام شد و شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی هم براساس رای صادره در دویست و ششمین جلسه خود، با تاسیس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان به عنوان یازدهمین پارک فناوری سلامت کشور موافقت کرد.

شایان ذکر است پارک علم و فناوری سلامت سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع واقع شده و بالغ بر 14 هزار متر مربع فضای مسقف آن در اختیار هسته های فناور، شرکت های دانش بنیان و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه قرار دارد.

مجاورت با پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مجموعه های آموزشی، درمانی، تحقیقاتی و اداری این دانشگاه، نزدیکی به پارک علم و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان و همچنین مساحت قابل توجه فضای باز و فضای مسقف از مهمترین مزایای این پارک فناوری سلامت است که آن را از دیگر پارک های مشابه در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور متمایز نموده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید