جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سالیانه ۴۰ هزار تن محصول کشاورزی در تفتان تولید می شود

سالیانه ۴۰ هزار تن محصول کشاورزی در تفتان تولید می شود

0
188
کد خبر: 70107
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه حدود ۴۰ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان تفتان سیستان و بلوچستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

به گزارش میار ؛ اردشیر شهرکی افزود: هزار و ۱۰۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت زردآلو اختصاص دارد که ۸۵۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

اردشیر شهرکی با بیان اینکه اولین برداشت میوه زردآلو در سیستان وبلوچستان از باغات شهرستان تفتان آغاز شد افزود: زردآلوی شهرستان نفتان به عنوان پیش رس ترین محصول نوبرانه کشور از اوایل فصل اردیبهشت ماه کار برداشت آن آغاز شد.

وی ادامه داد:در سیستان و بلوچستان برداشت زردآلو تا تیر ماه ادامه دارد و امسال هشت هزار و ۶۰۰ هزار تن زردآلو از سطح ۸۵۰ هکتار از باغات استان سیستان و بلوچستان،برداشت و روانه بازار مصرف شد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین زردآلوی تولیدی این استان از نوع شکرپاره، قرمز شاهرود و ارقام محلی است که به دلیل مرغوبیت بالا بازار پسندی خوبی دارد.

اردشیر شهرکی افزود: عمده شهرستان‌های تولید کننده زردآلو در سیستان و بلوچستان ، تفتان، خاش، میرجاوه و زاهدان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان هم گفت: این شهرستان با بیش از ۷۰۰ هکتار باغات زردآلو و بیش از ۸۰۰ بهره بردار و تولید ۸ هزار  و ۵۰۰ تن محصول در سال، رتبه اول تولید این میوه خوش خوراک در استان سیستان و بلوچستان را داراست .

فضل الله کردی تاکیدکرد: زردآلوی تولیدی تفتان به عنوان زودرس ترین زردآلوی کشور از اوایل اردیبهشت وارد بازار می شود و به طور متوسط در هکتار ۱۲ تن زردآلو برداشت می شود.

وی عمده زردآلوی تولیدی در شهرستان را ارقام قیسی، شاهرودی، شاهرودی قرمز، تهرانی و عسگرآبادی برشمرد.

فضل‌الله کردی افزود:  از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغات میوه‌ تفتان بیشترین سطح به پسته با سه هزار و ۲۰۰ هکتار، زردآلو ۷۰۰هکتار و انگور٣٠٠ هکتار اختصاص دارد.

وی ادامه داد : همچنین از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زراعی تفتان گندم با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عمده محصول زراعی این منطقه به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: تاکنون بیش از  پنج هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان مجهزبه سیستم‌های نوین آبیاری شده است.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید