جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » حوادث میار » ماجرای ترور یکی از سران القاعده و بیوه بن لادن در پاسداران تهران چیست

ماجرای ترور یکی از سران القاعده و بیوه بن لادن در پاسداران تهران چیست

0
368
کد خبر: 58425
مرد دوم القاعده و بیوه بن لادن در پاسداران تهران کشته شدند! این تیتری است که طی چند روز گذشته همه را در بهت و حیرت فرو برده است درحالیکه نه آمریکا و نه اسرائیل که باید این موضوع را تایید کنند؛ رسما هیچ واکنشی نسبت به این خبر که از نیویورک تایمز شروع و حالا به رسانه‌های داخلی کشیده شده‌است نشان نداده‌اند.

به گزارش میار، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع اسرائیلی و گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر ادعای ترور عبدالله احمد عبدالله ملقب به ابو محمد المصری عضو گروه تروریستی القاعده در ایران قویا هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب و به رسانه‌های آمریکایی توصیه می‌کند که در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

در دام سناریو پردازی ها نیفتید!

خطیب زاده با یادآوری اینکه گروه تروریستی القاعده زاده سیاست‌های غلط ایالات متحده و متحدانش در منطقه بوده است، تاکید می‌کند: واشنگتن و تل‌آویو هر از چند گاهی برای شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات جنایت‌بار این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش می‌کنند با دروغ‌پردازی و درز اطلاعات ساختگی به رسانه‌ها، ایران را مرتبط با چنین گروه‌هایی به تصویر بکشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار می‌کند: هرچند آمریکا در گذشته نیز از طرح هیچ اتهام کذبی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده، اما این رویکرد در دولت فعلی آمریکا تبدیل به یک روند دائمی شده و کاخ سفید تلاش کرده است با تکرار چنین اتهاماتی در اجرای طرح ایران‌هراسی خود بیش از پیش گام بردارد.

خطیب زاده می‌افزاید: بدون تردید این دست اتهام‌زنی‌ها در چارچوب جنگ همه‌جانبه اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه مردم ایران انجام می‌شود و رسانه‌ها نباید تریبونی برای نشر دروغ‌های هدفمند کاخ سفید علیه ایران باشند.

چه وقت و چه کسانی کشته شده‌اند

موضوعی که رسانه‌های خارجی به آن متوسل شده‌اند تا نشان بدهند این ادعا واقعیت دارد؛ درواقع خبری است که در رسانه‌های داخلی با عنوان ترور استاد لبنانی و دخترش در پاسداران تهران منتشر شده‌بود.

در ادامه این خبر را به نقل از برنا می‌خوانید که در هجدهم مرداد امسال منتشر شده و نشان می‌دهد تاریخ وقوع قتل دقیقا در سالروز حمله به سفارت آمریکا در تانزانیا و کنیا رخ داده است؛ یک مقام آگاه در پلیس پیشگیری پایتخت با ارائه جزئیاتی از حادثه قتل شب گذشته در خیابان گلستان یکم تهران اظهار می‌کند: بر اساس گفته شاهدان عینی گویا مقتول ۵۸ ساله به نام حبیب داوود استاد تاریخ بوده است و همراه دخترش مریم داوود ۲۷ ساله در خودرو ال ۹۰ سفید در حال حرکت بودند.

وی می‌افزاید: شیوه قتل  یا ترور این افراد به این صورت بوده که از سمت راننده ۴ تیر شلیک شده و شلیک پنجم هم به یک ماشین دیگر که در حال عبور بوده اصابت می‌کند.

این مقام آگاه می‌گوید: به دلیل اینکه کوچه از یک طرف راه برای ماشین دارد و از طرف دیگر فقط عابر پیاده یا موتورسوار می‌تواند حرکت کند فرد موتورسوار از طرف پیاده رو شلیک کرده و با موتور فرار کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری برنا؛ حادثه در حادثه ۲۱ شب گذشته ( هفتم اوت سال جاری) در بوستان یکم در خیابان پاسداران تهران رخ داده است که تحقیقات در این باره ادامه دارد و اخبار تکمیلی مجدد اعلام می‌شود.

نیویورک تایمز چه می‌گوید

خطیب زاده صراحتا حضور این فرد را در ایران رد کرده است درحالیکه نیویورک تایمز ادعایش این است: به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا، المصری از سال ۲۰۰۳ در ایران در «بازداشت» بوده اما او حداقل از سال ۲۰۱۵ در خیابان پاسداران تهران، از محله‌های سطح بالای شهر، آزادانه زندگی می‌كرده است.

المصری در یک شب تابستانی گرم حوالی ساعت ۹:۰۰ به همراه دخترش در نزدیکی خانه‌شان در خیابان پاسداران با یک خودروی رنو سدان ال۹۰ در حال رانندگی بوده که دو فرد مسلح با موتورسیکلت کنار ماشینش ظاهر می‌شوند. آن‌ها با هفت‌تیر مجهز به صدا‌خفه‌کن پنج گلوله شلیک می‌کنند؛ چهار گلوله از سمت راننده وارد ماشین می‌شوند، گلوله پنجم هم به ماشینی در آن نزدیکی اصابت می‌کند.

پس از انتشار خبر تیراندازی، رسانه‌های خبری رسمی ایران قربانیان این حادثه را حبیب داوود، استاد تاریخ لبنانی، و دختر ۲۷ ساله‌اش مریم معرفی کردند. شبکه خبر ام‌تی‌وی لبنان و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز گزارش دادند که آقای داوود عضو حزب‌الله، سازمان شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در لبنان بوده است. (توضیح میار: معمولا اسامی متهمان یا مقتولان در خبرهای حوادثی به دلایلی توسط نگارنده خبر تغییر پیدا می‌کند)

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: این قتل همزمان با انفجار‌های مکرر در ایران، افزایش تنش‌ها با ایالات متحده، چند روز پس از انفجار مهیب در بندر بیروت و یک هفته پیش از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رخ داد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، این قتل با تحریکات غرب و با هدف این‌که ایران را پیش از صدور رأی شورای امنیت به واکنش شدید وادار کند صورت گرفته است.

این کشتار هدفمند توسط دو فرد مسلح با موتورسیکلت با شیوه ترورهای قبلی دانشمندان هسته‌ای ایران به دست اسرائیلی‌ها همخوانی دارد. کشتن یک مقام حزب‌الله توسط اسرائیل، سازمانی که خود با اسرائیل در جنگ است، نیز منطقی به نظر می‌آمد. تنها نقطه کوری که باقی می‌ماند این است که اسرائیل آگاهانه از کشتن عوامل حزب‌الله اجتناب می‌کرده تا به درگیری‌های بیشتر دامن نزند.

چندین لبنانی در روابط نزدیک با ایران در مورد هویت او و یا کشته شدنش اظهار بی‌اطلاعی کردند. در جستجوی رسانه‌های خبری لبنان گزارشی مبنی بر کشته شدن یک استاد تاریخ لبنانی در ایران در تابستان سال گذشته یافت نشد. یک محقق علمی با دسترسی به لیست تمامی اساتید تاریخ کشور نیز عدم وجود سابقه فردی به نام حبیب داوود را تایید کرد.

نیویورک تایمز ادامه می‌دهد؛ به گفته یکی از مقامات اطلاعاتی، حبیب داوود نام مستعاری بود که مقامات ایرانی به آقای المصری داده بودند و شغل استادی وی تنها یک پوشش بود. در ماه اکتبر، نبیل نعیم، رهبر پیشین جهاد اسلامی مصر، که آقای المصری را دوستی قدیمی می‌خواند، نیز همین گفته را در شبکه خبر العربیه عربستان سعودی تکرار کرد.

المصری یا عبدالله احمد عبدالله کیست؟

بنابر این گزارش، ابو محمد المصری در سال ۱۹۶۳ در استان الغربیه در شمال مصر متولد شده بود. او در جوانی بازیکن فوتبال حرفه‌ای لیگ برتر مصر بود و پس از حمله شوروی به افغانستان در سال ۱۹۷۹ به جنبش جهادی می‌پیوندد که برای کمک به نیروهای افغان تشکیل شده بود.

۱۰ سال بعد که شوروی از منطقه عقب‌نشینی کرد، مصر به آقای المصری اجازه‌ی بازگشت نداد. او در افغانستان ماندگار شد و در نهایت در گروهی که بعدها به هسته کانونی القاعده تبدیل شد به اسامه بن لادن پیوست. در لیست۱۷۰ بنیانگذار این گروه، او هفتمین نفر بود.

یکی از هلیکوپتر‌های آمریکایی شاهین سیاه که در سال ۱۹۹۳ به دست مبارزان تعلیم‌ دیده آقای المصری در موگادیشو، سومالی، سرنگون شد.

بنابراین گزارش، روز ۷ اوت، ۱۹۹۸، اندکی پس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح دو کامیون پر از مواد منفجره مقابل سفارت‌خانه‌های آمریکا در نایروبی، کنیا، و دارالسلام، تانزانیا، توقف کردند. این انفجار‌ها به سوختن غیر‌نظامیان نزدیک به محل انفجار، شکستن دیوار‌های ساختمان‌ها و خرد شدن شیشه‌ها تا چندین خیابان دورتر منجر شدند.

آقای المصری در سال ۲۰۰۰ به یکی از ۹ عضو شورای حکومتی القاعده تبدیل شد و ریاست آموزش نظامی این سازمان را بر عهده گرفت.

گفته می‌ شود که المصری دستور حمله در مومباسا، کنیا، در سال ۲۰۰۲ را که به کشته شدن ۱۳ کنیایی و سه گردشگر اسرائیلی منجر شد نیز صادر کرد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید