جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » حوادث » پرونده های ویژه » قتلی دیگر باز از فشافویه/ دادگاه تهران رسیدگی کرد

قتلی دیگر باز از فشافویه/ دادگاه تهران رسیدگی کرد

0
342
کد خبر: 31221

میار: پرونده قتل زندانی که هنگام اعزام به دادسرا قصد فرار از دست مامور و سه سرباز زندان تهران بزرگ کشته شده بود، روز گذشته روي ميز قضات شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران قرار گرفت.

به گزارش میار، اوایل زمستان سال گذشته بود که ماموران زندان تهران بزرگ تعدادی از متهمان را برای تحقیقات به دادسرای شهرری منتقل كردند. پس از پایان تحقیقات و هنگامی که ماموران قصد داشتند زندانیان را با خودرو به زندان انتقال دهند، برای اینکه متهمان راحت‌تر بتوانند سوار بر خودروی زندان شوند پابندهای آنها را باز کردند.

هنگامی که ماموران در حال سوار کردن متهمان به خودروی زندان بودند ناگهان یکی از زندانیان اقدام به فرار کرد. ماموران که متوجه فرار ناگهانی متهم شده بودند به تعقیب او پرداختند و از اهالی محل و مردمی که در آنجا حضور داشتند نيز كمك خواستند تا از فرار متهم جلوگیری کنند. درنهایت با کمک مردم، ماموران زندان موفق شدند او را دستگیر کنند اما هنگام سوار کردنش به خودرو با مقاومت او مواجه شدند. مقاومت و فحاشی متهم، عصبانیت سربازان و مامور زندان را برانگیخت و باعث شد تا درگيري پيش بيايد.

این درگیری چند دقیقه‌ای طول کشید و درنهایت ضربه‌ای به سر مقتول اصابت کرد و لحظاتی بعد نیز تسلیم مرگ شد. مرگ مرد جوان به بازپرس و تیم تحقیق اعلام  و در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم جوان مدتی قبل به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان به سراغ شاهدان ماجرا رفتند. شهود ابراز داشتند كه سه سرباز و یک مامور زندان در جریان قتل زندانی جوان نقش دارند. بدین ترتیب هر چهار نفر آنها بازداشت شده و تحقیقات از آنها صورت گرفت.

با توجه به اعترافات متهمان، اظهارات شهود، مدارک موجود در پرونده، کیفرخواست عليه سه سرباز به اتهام مشارکت در قتل عمدي فرد زنداني و عليه مامور زندان به اتهام معاونت در قتل عمدي صادر شد.

بدین ترتیب پرونده قتل زندانی جوان برای رسیدگی و صدور حکم به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران ارسال شد و روز گذشته متهمان از زندان به دادگاه منتقل شدند. آنها در جلسه دادگاه كه به رياست قاضي قربانزاده و با حضور يك مستشار تشكيل شده بود محاكمه شدند و هر كدام به صورت جداگانه مورد تحقيق قضات قرار گرفتند.

اولياي دم مقتول براي عاملان جنايت درخواست قصاص كردند و گفتند براي اين كار حتي تفاضل ديه را نيز پرداخت خواهند كرد. تحقيق قضات از سه متهم كه هر سه نفر در ابتداي تحقيقات بازپرسي اتهام قتل را به صورت شريكي گردن گرفته بودند مشخص كرد آنها اين بار از صحبت‌هاي خود بازگشته‌اند. سه سرباز مدعي بودند آن روز پس از اتفاق هيچ كاري با متهم نداشته‌اند بلكه اين كارمند زندان بود كه دائم به آنها دستور مي‌داد و مي‌گفت بايد اين كارها را بكنيد والا من گزارش خواهم كرد. سربازان مدعي بودند مافوق‌شان تمامي دستورات را صادر كرده است و به يكي از آنها گفته است پا روي سر مقتول بگذارد و به ديگري گفته است پا روي كمرش بگذارد و به يكي ديگر نيز گفته است سيلي به او بزند كه در آخر همين كارها باعث مي‌شود متهم از هوش برود. همچنين سربازان مدعي بودند هيچ شرح وظايفي نداشتند و نمي‌دانستند تا چه حد بايد از مافوق‌شان اطاعت كنند و همين موجب شده بود هرچه مافوق در زمينه رفتار با متهم‌ها بگويد آنها گوش كنند. سربازان مي‌گفتند در مرحله دادسرا نه به خوبي از آنها تحقيق شده است و نه گذاشته‌اند كه حرفي بزنند.

مامور زندان زماني كه در جايگاه قرار گرفت گفت: من هيچ قصدي براي كشتن متهم نداشتم و اتهام خودم را كه معاونت در قتل است قبول ندارم. من در آن روز مامور زندان بودم و وقتي متهم فرار كرد اين سه نفر به سراغ او رفتند و با همكاري مردم متهم را دوباره دستگير و به ماشين منتقل كردند. متهم براي سوار شدن به خودرو مقاومت و فحاشي مي‌كرد و همين شد كه سه سرباز يكدفعه از دست او عصباني شدند و در حالي‌كه من نتوانستم در درگيري بين اين سه سرباز و متهم مداخله كنم، ديدم آنها در حال كتك زدن او هستند. به سراغ متهم آمدم كه از حال رفته بود. سريعا با اورژانس تماس گرفتم كه دير كرد و به همين دليل متهم را كه هنوز نفس مي‌كشيد سوار خودروي حامل زندانيان كرديم و به زندان بازگشتيم و در آنجا به بهداري منتقل كرديم. در بهداري بود كه به او سرم وصل كردند و در واقع مقتول دو ساعت بعد فوت كرد. الان من خودم از عوامل بهداري شاكي هستم چراكه آنها وقتي ديدند حال متهم تا اين حد خراب شده بايد او را به بيمارستان منتقل مي‌كردند نه اينكه به او سرم بيخودي وصل كنند و منتظر شوند تا او بميرد و براي ما يك پرونده قتل تشكيل شود. اين مامور زندان حتي مدعي شد امكان خودكشي متهم نيز وجود داشته است و متهم وقتي خودش را بين سربازان ديد تصميم به خودكشي گرفت و در واقع دستورات اين فرد به سربازان براي اين بوده است كه آنها اجازه خودكشي به اين متهم را ندهند اما در ادامه درگيري بين متهم و سه سرباز به دليل فحاشي متهم به آنها پيش مي‌آيد كه همين باعث كتك زدن متهم از سوي سه سرباز مي‌شود.

در انتهاي اين جلسه هيات قضايي وارد شور شدند تا براي تعيين سرنوشت متهمان پرونده تصميم گيري كنند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید