یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » فریدالله ادیب آیین؛ در گذار از اکسپرسیونیست انتزاعی

فریدالله ادیب آیین؛ در گذار از اکسپرسیونیست انتزاعی

0
127
کد خبر: 73227
فریدالله ادیب آیین در گفتگو با میار از نقش خود به عنوان یک نقاش در گذار از اکسپرسیونیست انتزاعی در دنیای هنر ایفا کرده است به پایگاه اطلاع رسانی میار می‌گوید، او به دلیل آثار مبتکرانه و بحث انگیزش که سنت های هنری سنتی زمان فعلی دوران خودش را به چالش می کشد، شهرت دارد.
اثر فریدالله ادیب آیین : راگا مالا
به گزارش میار، خبرنگار ما در این مطلب گفتگویی با ادیب آیین هنرمند افغانستانی انجام داده و زندگی او را در پایین به روایت خودش آورده است.
زندگی اولیه
ادیب آیین در 16 آبان 1344 در هرات افغانستان به دنیا آمد، او از خانواده ای مرفه و با روابط خوب است و ابتدا پیش از روی آوردن به هنر در ایام نوجوانی دنبال کرد.
اثر فریدالله ادیب آیین : مقام افیون
سبک هنری
سبک ادیب آیین اغلب با رئالیسم و اکسپرسیونیست همراه است، ویژگی کارهای او ترکیبی از جزئیات دقیق، واقع گرایانه و قلم موی نوآورانه است که بعدها همگام نماد جنبش اکسپرسیونیسم شده است.
آثار بحث بر انگیز
نقاشی های ادیب آیین اغلب جنجال هایی را ایجاد می‌کرد، مانند (مقام افیون) و (ملاممد جان) که هنجارهای اجتماعی و نمایش‌های تلفیق موسیقی و نقاشی و رهبران مافیا در هنر را به چالش می‌کشند.
اثر فریدالله ادیب آیین : ملا ممد جان
اکسپرسیونیسم
در حالی که ادیب آیین به طور معمول یک اکسپرسیونیست خالص در نظر گرفته نمی شود، کار او تأثیر قابل توجهی بر این جنبش داشت، او در برخی از علایق اکسپرسیونیست ها در گرفتن جلوه های نور و جو مشترک است.
آثار بعدی
ادیب آیین در کار بعدی خود به کشف موضوعاتی مانند چاله ها در مرز ها و مهاجرت های جنگ های داخلی افغانستان، زندگی آوارگی ادامه داد، اثر او یک بار در کتاب میراث فرهنگی ایران چاپ شد، نمونه قابل توجهی است که یک راگا مالا را نشان می دهد.
اثر فریدالله ادیب آیین : چاله ها
میراث آینده
ادیب آیین به خاطر کمک های اصیل و تأثیرگذارش در هنر تحسین می شود، آثار او به دلیل استفاده نوآورانه از رنگ، حرکت نور، در هنر تلفیق موسیقی راگا  اکسپرسیونیست و همچنین تمایل به چالش کشیدن قراردادهای هنری سنتی شناخته شده است.
ادیب آیین میگوید من اعتقاد دارم در طبیعت هیچ خطی وجود ندارد، فقط مناطقی از رنگ وجود دارد و اهمیت رنگ و رد خطوط سنتی و سخت به نفع تأثیر متقابل رنگ و نور است.
رویکرد همگام فریدالله ادیب آیین به نقاشی و تمایل او برای به چالش کشیدن قراردادها، همچنان در دنیای هنر مورد تجلیل و مطالعه قرار می گیرد، آثار او تأثیر عمیقی بر پیشرفت هنر مدرن گذاشته است.
دسته بندی: فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید