شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » افتتاح ۱۸ خانه هلال در سیستان و بلوچستان

افتتاح ۱۸ خانه هلال در سیستان و بلوچستان

0
39
کد خبر: 71402
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری از ۱۸ خانه هلال همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش میار ؛ علیرضا میربهاء الدین روز دوشنبه اظهارداشت: خانه‌های هلال با هدف توسعه آموزش‌های امدادی، توسعه و تقویت خدمات داوطلبانه با استفاده از توان مردم از طریق گسترش خانه‌های هلال، آموزش و توانمندسازی مردم در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها، انجام فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در مدیریت بحران راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: افراد آموزش دیده در خانه‌های هلال می‌توانند برای انجام بهتر کارها و فعالیت‌های امدادی، مشارکت موثری داشته باشند چرا که فعالیت خانه‌های هلال مبتنی بر همکاری و مشارکت مردم محله است و مردم محله با آموزش‌های تخصصی توانمند شده و از آمادگی بیشتری در مقابله با حوادث برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: رویکرد خانه های هلال تاب آوری جامعه در برابر مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است و تلاش داریم با آموزش‌ها و فعالیت‌هایی که ازسوی این خانه ها ارائه می‌شود مردم و جامعه را مقاوم‌تر و آگاه‌تر کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم شهروندان در طرح خانه های هلال اظهارداشت: همه فعالیت‌های خانه‌های هلال به صورت داوطلبانه محور است و همین امر باعث می‌شود، آموزش‌ها به صورت کاربردی و بر اساس علایق و توانمندی‌های داوطلبان بوده و بازدهی بهتری هم داشته باشد.

میربهاء الدین خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۹۹ خانه هلال در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده و این روند همچنان با توجه به نیاز استان تداوم دارد.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید