جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی برای توسعه سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی برای توسعه سیستان و بلوچستان

0
55
کد خبر: 71358
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: ایجاد و راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی همچون شهرک صنعتی خرما و پتروشیمی در سیستان و بلوچستان توسعه و اشتغال را در این استان پهناور بدنبال دارد.

به گزارش میار ؛ محسن علی گلشنی روز دوشنبه اظهارداشت: کیفی سازی خدمات با رویکرد اقتصادی شدن فعالیت‌ها از اهداف اصلی شرکت سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار است.

وی با بیان اینکه ۹۹.۹ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صنعتی متعلق به منطقه آزاد چابهار است افزود: این مجموعه فعالیت خود را حول محورهای مختلفی تقسیم کرده است؛ در حوزه صنعتی، برنامه‌های خوبی برای صنعت شیلات در نظر گرفته‌ شده چرا که ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد به عنوان نمونه در حوزه صنعت آبزیان، خرید و فروش آبزیان، کنسرو و فرآوری آن، همچنین نگهداری در سردخانه بخشی از اقدامات است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: همچنین برای رونق هر چه بیشتر این منطقه، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان شیلات ایران و بخش‌های مختلف انجام سده که با توجه به ظرفیت‌های ویژه صید و صیادی در منطقه چشم انداز روشنی در جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با کمک دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران نیز برنامه‌های مختلفی تدوین شده است افزود:در ارتباط با مسائل دانش بنیان با دانشگاه‌های بین‌المللی چابهار مذاکرات مطلوبی صورت گرفته تا بتوانیم زمینه و بستر حضور هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و نوآور را در فعالیت‌های اقتصادی و زیربنایی فراهم کنیم.

گلشنی ادامه داد: با ایجاد بستر و ظرفیت لازم در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری، وظیفه نگهداری و ساماندهی فضای سبز منطقه در شرکت‌های وابسته ایجاد شده و هدف از آن احیای فضای سبز موجود و توسعه این فضا در کل محدوده منطقه آزاد است همچنین در خصوص زیرساخت‌ها، فضای سبز، آب و برق و جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های منطقه آزاد برای توسعه اشتغال گفت: اشتغال یکی از سیاست‌های دولت مردمی و جزء اهداف اصلی مناطق آزاد محسوب می‌شود به همین دلیل ایجاد بستر و زمینه اشتغال در این منطقه نخستین مساله است اما طبیعتا مشکل کمبود نیروی انسانی در تمام ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف وجود دارد که با هماهنگی انجام شده در خصوص آموزش نیروی متخصص برای نیازهای آتی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: در خصوص مسکن نیز در تلاش هستیم این مشکل را با ساخت واحدهای مسکونی و ایجاد مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران برطرف کنیم.

وی در خصوص اقدامات منطقه آزاد چابهار در حوزه خدمات گردشگری و اجتماعی نیز افزود: موسسه توسعه گردشگری با مشارکت فعالان اقتصادی و گردشگری راه‌اندازی شده تا بتواند بسترهای لازم برای پذیرش گردشگر و جذابیت سفر ایجاد کند؛ همچنین برپایی نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری مراسم و جشنواره‌ها ملی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های این موسسه است.

گلشنی تصریح کرد: مرکز نمایشگاه و همایش‌های بین‌المللی چابهار به عنوان یک ظرفیت ویژه نمایشگاه از دیگر ابزارهای مهم برای ایجاد جذابیت و برپایی رویدادهای تخصصی در این شهرستان است که برنامه‌ریزی لازم برای برپایی رویدادها نمایشگاه‌های تخصصی با پایان دوره بیماری منحوس کرونا انجام شده است.

وی از توجه جدی منطقه آزاد چابهار به مقوله ورزش و حمایت از ورزشکاران بومی خبر داد و افزود: مؤسسه فرهنگی و ورزشی راه‌اندازی شده تا استعدادهای ورزشی مردمان منطقه مکران که دارای رتبه‌های برتر ملی و بین‌المللی هستند را مورد حمایت قرار دهد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت:در حوزه ورزش استعدادهای درخشانی در جنوب سیستان و بلوچستان از جمله رشته‌های کریکت، ورزش‌های آبی ساحلی، فوتبال، فوتبال ساحلی و موج سواری وجود دارد که حمایت از این رشته های ورزشی در اولویت است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید