جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۷۰ مسجد در سیستان و بلوچستان برای برگزاری اعتکاف آماده شده است

۷۰ مسجد در سیستان و بلوچستان برای برگزاری اعتکاف آماده شده است

0
49
کد خبر: 71295
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: ۷۰ مسجد در این استان امسال برای پذیرای معتکفین آماده شده که بیشترین تعداد با ۲۰ مسجد به زاهدان اختصاص دارد.

به گزارش میار ؛ حجت الإسلام منصور باقربیک تبریزی روز دوشنبه با بیان اینکه یکی از اهداف اعتکاف گوشه نشینی و افزایش ارتباط با خداوند متعال است، اظهارداشت: نام‌نویسی اینترنتی این مراسم معنوی از روز پنجم بهمن ماه جاری آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند تا سحرگاه ۱۵ بهمن ماه شماره پنج را به سامانه ۹۰۰۰۸۵۲۳ ارسال کنند و یا به آدرس سایتی که برای آنها پیامک خواهد شد مراجعه و برای خود و یا به نیابت از دیگران«زنده یا متوفی» با پرداخت هزینه نام‌نویسی کرده و در این امر سهیم شوند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال در سیستان و بلوچستان اعتکاف آقایان و بانوان، اعتکاف دانشجویی و اعتکاف دانش آموزی جدا از هم با برنامه‌های مختلف و ویژه فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: امکان اعتکاف نیابتی نیز در این استان امسال فراهم شده که در آن، افرادیکه به هر دلیل توانایی شرکت در این مراسم معنوی را ندارند، می‌توانند هزینه اعتکاف یک یا چند نفر را تقبل کرده و به شکل نیابتی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی افزود: کارت ورود به مراسم معنوی اعتکاف در سیستان و بلوچستان نیز به صورت متحدالشکل و از طریق سایت https://etekafsb.com به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد که در زمان ورود به مساجد باید به همراه داشته باشند.

حجت الإسلام باقر بیک خاطرنشان کرد: ایام اعتکاف هر ساله در میانه ماه رجب به عنوان یکی از پربرکت‌ترین ماه‌های قمری سرآغاز حرکت معنوی شمار زیادی از مسلمانان خالص و صادق را رقم می‌زند.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید