شنبه، 8 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » نام نویسی بیش‌از سه هزار متقاضی در سیستان و بلوچستان در سامانه "مهرسان"

نام نویسی بیش‌از سه هزار متقاضی در سیستان و بلوچستان در سامانه "مهرسان"

0
47
کد خبر: 71277
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۲۷۰ متقاضی این استان در سامانه ملی خرید تضمینی برق فتوولتاییک(مهرسان) نام‌نویسی کرده‌اند و در مرحله عقد قرارداد و معرفی به بانک‌های عامل هستند.

به گزارش میار ؛ منصور بیجار روز یکشنبه از ابلاغ لازم برای دریافت چهارمین بانک عامل اعطای تسهیلات اجرای طرح برکت آفتاب در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهارداشت: این استان با توجه به شرایط مطلوب تابش خورشید، یکی از استانهای مستعد ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.

وی افزود: در ابتدای سالجاری با هدف استفاده از انرژهای پاک و ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در روستاها و مناطق حاشیه شهرها، تفاهم‌نامه پنج جانبه‌ای بین وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه با اعطای تسهیلات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی به هر متقاضی ۲۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس پنج کیلو وات در استان احداث خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افراد و خانوارهای ساکن در روستاها و مناطق حاشیه شهرها که شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در سامانه "ساتبا" (شرکت توزیع برق) و بسیج سازندگی را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها در سامانه ملی خرید تضمینی برق فتوولتاییک (مهرسان) نام‌نویسی کنند.

وی افزود: اجرای این طرح نه تنها سبب ماندارگاری خانوارها در مناطق روستایی خواهد شد بلکه با خرید تضمینی برق تولیدی از آنها در این مناطق اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

بیجار ادامه داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی به عنوان ناظر عالی طرح، نقش راهبری، گزارش گیری، مشکل یابی و اعلام تصمیمات به دیگر دستگاه‌های اجرایی ذیربط را بر عهده دارد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید