جمعه، 7 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سطح زیر کشت قراردادی گندم در سیستان وبلوچستان از مرز ۱۰ هزار هکتار فراتر رفت

سطح زیر کشت قراردادی گندم در سیستان وبلوچستان از مرز ۱۰ هزار هکتار فراتر رفت

0
50
کد خبر: 71134
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان در قالب ۹۷۰ قرارداد زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفته که نسبت به سطح زیر کشت قراردادی پارسال حدود سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش میار ؛ سید محمدرضا حسینی روز دوشنبه در نشست کارگروه ملی کشاورزی قراردادی اظهارداشت: این میزان کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان با مشارکت کشاورزان بزودی رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

وی بیان کرد: توسعه کشت قراردادی گندم برای تامین امنیت غذایی با استفاده از الگوی کشت درست و رسیدن به بهره‌وری تولید، افزایش ارزش افزوده، کاهش ضایعات و تعادل قیمت ضروری بوده و انجام آن در اولویت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت قراردادی گندم نقش مهمی در تغییرالگوی کشت دارد و گامی ارزشمند در رفع مشکلات بخش کشاورزی از جمله نیاز نقدینگی کشاورزان گندم کار برای خرید نهاده و ماشین آلات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از محصولات بنیادی برای توسعه اقتصادی کشاورزی، گندم است که به عنوان محصولی راهبردی و پایه در تامین بخش اعظمی از نیازهای اساسی مردم نقش موثری دارد، گفت: از همه کشاورزان درخواست می‌شود با توجه به سیاست‌های حمایتی وزارت جهادکشاورزی برای کشت‌های قراردادی، هر چه سریعتر نسبت به قراردادی کردن مزارع زیر کشت خود اقدام کنند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید