شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » هشدار سطح قرمز دریایی در سیستان و بلوچستان؛ تداوم فعالیت توفان حاره‌ای

هشدار سطح قرمز دریایی در سیستان و بلوچستان؛ تداوم فعالیت توفان حاره‌ای

0
33
کد خبر: 72119
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی گفت: توفان حاره‌ای در فاصله یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتری سواحل چابهار شکل گرفته که بر اساس مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت شمال و شمال غرب است.

به گزارش میار ؛ محسن حیدری روز پنجشنبه اظهارداشت: برای مناطق اقیانوس هند و دریایی عرب، رخداد رگبار و رعد و برق شدید وزش باد با سرعت حدود ۱۵۰تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت و تلاطم شدید دریا پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: شنبه و یکشنبه ابتدا در مناطق شرقی دریای عمان و به تدریج کل سواحل افزایش ارتفاع موج به حدود ۲ تا سه متر و از دوشنبه تا چهارشنبه ارتفاع موج نزدیک سواحل حدود هشت تا پنج متر و سرعت باد حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت و دور از ساحل ارتفاع موج ۶ تا هشت متر و سرعت باد بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از سه شنبه ۲۳ خرداد افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق در فراساحل و این پدیده به تدریج چهارشنبه تا جمعه ۲۴ تا ۲۶ خرداد در سواحل انتظار می رود.

وی بیان کرد: خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در محدوده فعالیت توفان، از شنبه تا چهارشنبه(۲۰تا۲۶ خرداد) جلوگیری از تردد شناورهای سبک و تفریحی در دریای عمان، جلوگیری از تفریحات دریایی و شنا، ممانعت از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های صیادی به سمت مناطق فراساحل و کشورهای عمان و یمن، انتقال قایق های سبک به خشکی و پهلوگیری کشتی‌ها و شناورها در مکان های امن، جمع آوری تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، محافظت از تاسیسات ساحلی، پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان انجام شود.

حیدری تاکید کرد: تغییرات احتمالی در هشدارهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید