پنج شنبه، 9 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » انقلاب و دفاع مقدس » سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس خوش درخشیده است

سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس خوش درخشیده است

0
144
کد خبر: 72001
فرمانده سپاه سلمان گفت: این استان در طول دفاع مقدس بسیار خوش درخشیده و در عملیات بیت المقدس، استان ما فرماندهانی برجسته داشته است.

به گزارش میار ؛ سردار سرتیپ پاسدار احمد شفایی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی روزهایی ثبت شده است که ما به آن افتخار می کنیم و با یادآوری آن امید در درون ما افزوده می شود.

وی افزود: سوم خرداد یکی از این روزهای افتخار آفرین تاریخ انقلاب است که ما به آن افتخار می کنیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از تهاجم همه جانبه رژیم بعث عراق اتفاقات گسترده‌ای رخ داد به گونه‌ای که در روزهای نخست جنگ شرایط خاصی بر کشور و مناطق جنگی حاکم شد.

وی تاکید کرد: عراق در ابتدا تمام توان خود را بر اشغال خرمشهر گذاشت که با مقاومت همه جانبه رزمندگان در خرمشهر روبرو شد. به گونه ای که مردم و رزمندگان خرمشهر ۳۴ روز در مقابل ارتش مسلح عراق مقاومت کردندکه این مسئله در تاریخ بی همتاست.

سردار شفایی تصریح کرد: به فضل الهی بعد از فرمان تاریخی امام خمینی(ره)مبنی بر شکستن حصر آبادان عملیات های فتح المبین برنامه ریزی شد و پس از آن رزمندگان عملیات بیت المقدس را برای آزادسازی خرمشهر برنامه ریزی کردند.

وی بیان کرد: این عملیات در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ آغاز و طی چند مرحله و در مدت ۲۵ روز امتداد پیدا کرد که در نهایت به آزادسازی خرمشهر منتهی شد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: صدام آنقدر به ثبات خرمشهر اطمینان داشت که ادعا کرده بود اگر ایران خرمشهر را آزاد کند من کلید بصره را به آن ها می دهم.

وی افزود: با فضل الهی، هدایت و رهبری امام راحل و انسجام و وحدت بین نیروهای مسلح عملیات آزادسازی خرمشهر به پیروزی رسید و این عملیات به عنوان یک افتخار و عملیات تاریخ ساز انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت شده است.

سردار شفایی افزود: وقایع تاریخی بسیار عبرت آموز است و ما امروز باید با آگاهی و شناخت دقیق نسبت به اتفاقات تاریخ نسبت به آن ها معرفت پیدا کنیم.

وی گفت: اهمیت کار مجاهدین انقلاب اسلامی اینجاست که دشمن با وجود تمام توانی که برای تثبیت اشغال بر خرمشهر گذاشته بود نتوانست در مقابل رزمندگان بایستد و مجبور به عقب نشینی شد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: آزادسازی خرمشهر برکات بسیار زیادی را برای کشور به وجود آورد که یکی از آن ها اعتماد به نفسی بود که برای مردم و رزمندگان به وجود آمد.

وی همچنین در خصوص برنامه های هفته مقاومت بیان کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجمع پیشکسوتان با حضور خانواده شهدا و رزمندگان، روایتگری فرماندهان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران عملیات بیت المقدس، نمایش همدلی تحت عنوان رزمایش کمک های مومنانه گرامیداشت سوم خرداد برگزار می شود.

سردار شفایی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان در طول دفاع مقدس بسیار خوش درخشیده و در عملیات بیت المقدس، استان ما فرماندهانی داشته است که تعداد ۱۵ نفر از این عزیزان برای حضور در مراسم کشوری به تهران اعزام می شوند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید