شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » مجتمع کشت و صنعت مَکُران با هدف تولید و اشتغال احداث می شود

مجتمع کشت و صنعت مَکُران با هدف تولید و اشتغال احداث می شود

0
136
کد خبر: 71983
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع کشت و صنعت مکران با تلاش بخش خصوصی در حال انجام و یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری در سواحل مَکُران با هدف تولید و ایجاد اشتغال است.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی امروز پنجشنبه در بازدید رئیس جمهور از این مجتمع و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا پایان سالجاری فاز نخست مجتمع کشت و صنعت مکران به بهره‌برداری برسد افزود: راه‌اندازی این مجتمع نقش مهمی در توسعه صنایع شیلاتی و کشاورزی خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات ساخت این مجتمع در ۶ ماه اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده اما امید است طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار را به موقع تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مجتمع اجرای پروژه پرورش میگو حدود ۱۲ کیلومتر مربع اختصاص و تقریبا هفت میلیون متر مربع خاکبرداری و خاکریزی داشته و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی تمامی مراحل تکثیر، پرورش، عمل آوری و صادرات میگو دیده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش پرورش ماهی در قفس( در دریا) تا آخر سالجاری حدود یک‌هزار تن پرورش ماهی و این ظرفیت با تکمیل پروژه به هفت هزار تن افزایش تولید ماهی در قفس پیش‌بینی شده است.

کرمی با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند، خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

وی گفت: چابهار به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید