پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » دستاوردهای حضور منطقه آزاد چابهار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳

دستاوردهای حضور منطقه آزاد چابهار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳

0
134
کد خبر: 71941
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از استقبال خوب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با برگزاری بیش‌از ۲۵۰ جلسه کارشناسی به‌منظور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش میار ؛ محمد هدایی روز شنبه اظهارداشت: حضور منطقه آزاد چابهار در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور موفقیت‌آمیز بود چرا که در این مدت جلساتی با هیات‌هایی از کشورهای امارات، عراق، عمان، افغانستان، پاکستان و هند داشتیم که فعالان اقتصادی خارجی با نحوه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در چابهار آشنا شدند.

وی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی حاضر در غرفه نیز با برگزاری حدود ۱۸۰ جلسه، تفاهم‌های مختلفی در حوزه صادرات کالا به کشورهای افغانستان و پاکستان داشتند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی به فعالیت در حوزه پتروشیمی این منطقه آزاد خبر داد و افزود: در جلساتی که با حضور مدیرعامل و مدیران این سازمان با فعالان اقتصادی برگزار شد نیز، توافق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه را جلب نظر مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی برای کمک به عملیاتی کردن روژه اتصال خط راه‌آهن سراسری به چابهار دانست و گفت: در این جلسه در مورد موانع موجود بر سر راه این پروژه گفت‌وگوهایی به انجام رسید که امیدواریم در هفته آتی نهایی شده و طی سال آینده شاهد اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار باشیم.

شایان‌ذکر است، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود، فرصتی برای معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد ایجاد کرد که می‌تواند به توسعه اقتصاد برون‌مرزی کشور کمک کند.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید