پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » طرح گرامیداشت دهه فجر در زاهدان در حال اجراست

طرح گرامیداشت دهه فجر در زاهدان در حال اجراست

0
53
کد خبر: 71401
فرماندار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۳طرح در بخشهای عمرانی، خدماتی، بهداشت، سلامت و راه با اعتبار ۲۱۱ میلیارد ریال گرامیداشت دهه مبارک فجر در این شهرستان در حال افتتاح است.

به گزارش میار ؛ ابوذرمهدی نخعی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهارداشت: با اقدامات دولت سیزدهم هماینک هیچ طرح عمرانی در سیستان و بلوچستان بویژه در زاهدان تعطیل نیست.

وی بیان کرد: امسال یک سال تاریخی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ چراکه یک گردنه سختی نظام با حمایت مردم پشت سر گذاشت و یکی از بی‌سابقه‌ترین توطئه‌هایی که می‌توانست علیه ملت ما شکل بگیرد در تاریخ ثبت کرد.

فرماندار زاهدان افزود: مدل دشمنی که امسال تعریف شد اصطلاحا جنگ ترکیبی می‌گویند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که به‌واسطه این استراتژیک از روش هزار چاقو برای ضربه‌زدن به ملت بزرگ ایران استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: تشدید تحریم‌های ظالمانه و ایجاد جنگ تحریمی اقتصادی را شروع کردند تا بروز نارضایتی را در هر زمینه‌ای ایجاد کنند تا یک آسیب جدی به مردم وارد شود.
نخعی افزود: هیچ ملت و کشوری به‌اندازه ایران در تاریخ‌تمدن بشر به توسعه و رشد نرسیده مگر اینکه هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده باشد.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ بحران بعد از ۲۲ بهمن سال ۵۷ به ایران وارد کردند و تحریم بحرانی که در ادبیات سیاسی تعریف دارد.

وی همچنین در خصوص گازرسانی شهری در زاهدان نیز گفت: در این شهر در حدود ۱۷۰۰کیلومتر گازکشی شده که باید در مدت ۲۰سال انجام می‌گرفت ولی با تلاش فراوان در مدت ۲سال و نیم این طرح انجام شد که این یک رکورد بی سابقه در کشور است و هم‌اینک در هیچ نقطه‌ای از زاهدان بدون شبکه گازرسانی نداریم.

فرماندار زاهدان ادامه داد: برخی از نقاط شهر زاهدان که خیلی نیز محدود است هنوز گازکشی نشده آنهم به دلیل وجود مشکلات و تملک اراضی بصورت غیر قانونی است.

وی در خصوص رشد بودجه زاهدان نیز اظهارداشت: از سال ۹۹ به بعد رشد بودجه ای خوبی داشته‌ایم که از حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیار تومان رسیده است و این نشان‌ دهنده توجه ویژه نظام و دولت و دغدغه مهم مسوولان برای جبران و رفع عقب افتادگی بوده است.

نخعی افزود: حدود ۴۴ درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند که این خود باعث بروز مشکلات اجتماعی زیادی در سطح شهر شده است که برای ساماندهی این مناطق برنامه‌های ویژه در حال اجراست.

وی در خصوص ساماندهی برخی اماکن شهرستان زاهدان نیز بیان کرد: چهار راه رسولی که بازار مهمی در زاهدان و استان بشمار می‌رود با تصمیات و مطالعات جدیدی که صورت گرفته با انجام د۲ فاز کار بازسازی خیابان و پیاده روها بصورت سنگفرش و آب نما بصورت سنتی ساخته خواهد شد تابه این مرکز تجاری زیبایی خاصی داده شود.

فرماندار زاهدان خاطرنشان کرد: ساماندهی برخی مشاغل از جمله فروش دام و ایجاد دکه ها و بازارچه هایی در سطح شهر به مبلمان شهری اضافه خواهدشد و همچنین تغییر محل ایستگاه‌های مسافربری زاهدان به شهرهای خاش و زابل در دستور کار است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید