شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بهره‌برداری از ۵۱۳ طرح بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

بهره‌برداری از ۵۱۳ طرح بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

0
46
کد خبر: 71344
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۱۳ طرح بخش کشاورزی با سرمایه گذاری۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی در گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده بهره‌برداری است.

به گزارش میار ؛ سیدمحمدرضا سید حسینی اظهارداشت: طرح‌های بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، آب و خاک و امور فنی مهندسی، امور عشایری، شیلات آب‌های داخلی، شیلات آبهای فراساحلی، سازمان تعاون روستایی، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت ترویج کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ویژه ایام الله دههٔ فجر را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها برای بیش‌ از ۱۰ هزار نفر شغل دائم و حدود ۶ هزار نفر نیز در سیستان و بلوچستان شغل موقت ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش‌ از ۲۰ هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی تولید برخی محصولات کشاورزی دو بار در سال، دارا بودن رتبه نخست سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید خرمای کشور، رتبه نخست محصولات گرمسیری، خودکفایی در گوشت قرمز، تولید گونه‌های نادر نباتی نظیر انگور یاقوتی به عنوان پیش رس‌ترین انگور کشور، برخورداری از گونه‌های دامی نظیر گاو سیستانی به عنوان بهترین نژاد گوشت ایران، گاو و مرغ دشتیاری، مرغ خزک، گوسفند بلوچی و دارا بودن نصف جمعیت شتر کشور و دسترسی به آبهای آزاد و امکان صید در اقیانوس هند با صید سالانه بیش‌ از ۴۴ درصد کل صید کشور را از مهمترین توانمندی‌های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: همچنین از دیگر ظرفیت های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان می‌توان به ظرفیت بالای واردات دام از مرز با برخورداری یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان، وجود سه مرکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی، علوم دامی و شیلاتی و چهار مرکز آموزش عالی، ظرفیت بالا و مناسب برای توسعه جامع واحدهای دام و طیور صنعتی و سنتی و افزایش سطح زیر کشت محصولات بخش کشاورزی به ۲ برابر وضع موجود یعنی بیش‌ از ۴۰۰ هزار هکتار در صورت ایجاد زیربناهای بخش کشاورزی اشاره کرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید