چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بارندگی و سیلاب در چابهار ۱۴۶ میلیارد تومان خسارت زده است

بارندگی و سیلاب در چابهار ۱۴۶ میلیارد تومان خسارت زده است

0
47
کد خبر: 71333
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت ۱۴۶ میلیارد تومانی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده است.

به گزارش میار ؛ دادکریم بلوچ روز شنبه اظهارداشت: متاسفانه به دلیل نبود پل و ابنیه فنی همیشه اهالی پیرسهراب، پلان و بخش مرکزی در پشت سیلاب می‌مانند و تا چندین روز تردد به سختی در جریان است.

وی بر جبران خسارت‌های سیل و بارندگی‌ها در چابهار تاکید کرد و افزود: بندسارهای کشاورزی، هوتگ‌ها، اراضی دیم و باغات خسارت دیده و نیاز است حداقل ۱۰ هزار ساعت بولدزر و دستگاه سنگین و کامیون برای مرمت و بازسازی بندسارها کار کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: پیشنهاد می‌شود از سایر نقاط کشور خیران به کمک و مساعدت مردم این شهرستان بشتابند و مسوولان کشوری نیز حداقل پنج دستگاه بولدزر، ۲۰ دستگاه کامیون، ۱۰ دستگاه بیل مکانیکی و ۱۰ دستگاه لودر بصورت امانی به منظور خاکریزی، ترمیم و بهسازی جاده‌های مواصلاتی، اراضی کشاورزی و راه‌های روستایی به مدت حداقل ۶ ماه در اختیار فرمانداری چابهار بگذارند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: بهره برداران حوزه کشاورزی چابهار اخطاریه‌های هواشناسی را همیشه جدی گرفته و توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند تا شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم.

بلوچ با اشاره به اینکه در زمان باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد مردم در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در اطراف مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پرهیز کنند، افزود: ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در جای مطمئن پارک کرده و پیش‌بینی سوخت آنان برای مواقع بحرانی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در پی طغیان رودخانه‌های کاجو در محدوده پیرسهراب و پلان و تخریب راه‌ها بر اثر گرگرو(فرسایش خندقی خاک)راه‌های ارتباطی روستایی قطع شده بود که با تلاش راهداری هم‌اینک بازگشایی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امدادرسانی هوایی و ارسال کمک‌های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راه‌های ارتباطی را استاندارد و آسفالت و پل‌ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید