جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » خسارت ۱۰۵ میلیاردی طوفان و یخ‌بندان به شبکه توزیع برق زابل

خسارت ۱۰۵ میلیاردی طوفان و یخ‌بندان به شبکه توزیع برق زابل

0
48
کد خبر: 71287
مدیر شرکت توزیع برق شهرستان زابل گفت: به دنبال وقوع طوفان و یخ‌بندان شدید در منطقه سیستان، ۱۰۵ میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق این منطقه وارد شد.

به گزارش میار ؛ احمد ریاحی روز دوشنبه اظهارداشت: وقوع طوفان شدید در روزهای اخیر در زابل موجب سقوط ۴۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف تیر برق، آسیب به ۲ دستگاه ترانس ۲۵ هزار و ۱۷۵ متر کابل سرویس، هفت هزار و ۴۹۰ متر شبکه فشار ضعیف و متوسط، آسیب به ۱۲ کیلومتر شبکه و هشت دستگاه ترانس برق و ایجاد خسارت به بیش‌از ۳۵۰ کنتور برق از جمله خسارت‌های ناشی از وضعیت بد جوی به شبکه توزیع برق منطقه سیستان است.

وی تصریح کرد: به دنبال وقوع بارندگی و وزش باد شدید در منطقه سیستان، ۳۰ تیم عملیاتی امور برق زابل، هیرمند و زهک نسبت به اصلاح، رفع خاموشی و احداث مجدد شبکه برق اقدام کردند.

مدیر شرکت توزیع برق زابل عنوان کرد: با توجه‌ به ارتباط شهروندان از طریق سامانه ۱۲۱ جهت اعلام خاموشی، هفت هزار و ۴۳ تماس از طریق سامانه ثبت و جهت رفع مشکل از طریق تیم‌های عملیاتی اقدام شده است.

وی تأکید کرد: در این بحران اخیر و با توجه‌ به شدت یخ‌بندان در منطقه، ۱۲۰ نفر نیروی انسانی، هشت دستگاه جرثقیل، چهار دستگاه بالابر و ۳۰ دستگاه خودروی سبک با آمادگی نیروهای عملیاتی این شرکت مشکلات مناطق آسیب‌دیده رفع شده است.

ریاحی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه برق تمامی خطوط اصلی منطقه سیستان پایدار است، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه‌ به ادامه‌دار بودن شرایط نامناسب جوی در منطقه، نسبت به مدیریت مصرف برق همکاری و در زمان ناپایداری شرایط از نزدیک‌شدن به تأسیسات شبکه برق جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه حادثه و خاموشی، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ و اپلیکیشن «برق من» اطلاع‌ دهند.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید