جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۴۸۵۰ میلیارد تومان طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

۴۸۵۰ میلیارد تومان طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

0
46
کد خبر: 71286
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۲۵ درصد حجم عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با برآورد اولیه چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

به گزارش میار؛ مجید آقازاده حبشی روز یکشنبه از سهم چشمگیر سیستان و بلوچستان در اجرای طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو خبر داد و افزود: با پیگیری و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، روستاهای جدید به این طرح الحاق می‌شود.

وی اظهارداشت: از مجموع هفت هزار و ۱۳۵ روستایی که در کشور قرار است در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو، آبرسانی و رفع تنش آبی شوند، هزار و ۷۵۱ روستا متعلق به سیستان و بلوچستان است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با پیگیری و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور، برنامه توسعه طرح جهاد آبرسانی با افزایش تعداد روستاها و الحاق به طرح در برنامه قرار دارد تا شاهد رفع حداکثری مشکلات آب آشامیدنی روستایی در استان پهناور سیستان و بلوچستان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در این برنامه، سهم سیستان و بلوچستان باز هم قابل توجه خواهد بود، افزود: در پی این اقدام بیش‌از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب لحاظ می‌شود.

گفتنی است در قالب طرح جهاد آبرسانی، تأمین آب و رفع تنش آبی بیش‌ از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ملی و خیرین آبرسان وزارت نیرو، در دست اجرا قرار دارد.

مجید آقازاده حبشی، در سفر ۲ روزه خود به سیستان و بلوچستان با حضور رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، استاندار، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، از روند پیشبرد طرح‌های آبرسانی جنوب استان از جمله پروژه اجرای خط انتقال آب چابهار، کارخانه آب شیرین کن کنارک، طرح جهاد آبرسانی به روستاهای چابهار و دشتیاری بازدید و در پایان در جلسه شورای اداری شهرستان قصرقند مصوبات سفر اردیبهشت این کمیسیون، مورد بررسی قرار گرفت و موارد جدید نیز مصوب شد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید