پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سرما و سیل ۸۲۵ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

سرما و سیل ۸۲۵ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

0
55
کد خبر: 71280
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردها، سرمای بی‌سابقه هوا و جاری شدن سیلاب در اواخر دیماه امسال بیش‌از ۸۲۵ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش میار ؛ مجید محبی روز یکشنبه اظهارداشت: عمده خسارت‌های وارده این مدت سرما یعنی ۵۱ درصد با ۴۲۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین عمده خسارت های سیلاب دیماه در سیستان و بلوچستان مربوط به راه‌های جنوب این استان می شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به شدت خسارت های وارده همچنان برخی دستگاههای اجرایی استان در حال بررسی دقیق خسارت‌های این دو پدیده هستند بطوری که احتمال تعیین دقیق این خسارت ها تا اوایل هفته آینده انجام شود.

وی اظهارداشت: برودت هوا بویژه در مناطق مرکزی و شمالی سیستان و بلوچستان علاوه‌بر خسارت به بخش‌های مختلف نظیر شبکه‌های آبرسانی و برق رسانی تعطیلی مدارس و ادارات را در برخی روزها به همراه داشت.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید