پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » فریضه اعتکاف باید در جامعه گسترش یابد

فریضه اعتکاف باید در جامعه گسترش یابد

0
83
کد خبر: 71261
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مساجد محوری در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و باید با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ظرفیت رسانه‌ها به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.

به گزارش میار ؛ از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان ضمن تاکید بر رعایت احکام شرعی در برگزاری مراسم اعتکاف اظهارداشت: گام نخست کار این است که مصداق مسجد جامع در محلات تعریف و بر اساس آن مساجد محوری را انتخاب و اقدام برای برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اعتکاف گوشه نشینی و افزایش ارتباط با خداوند متعال است اما متاسفانه گاهی در برگزاری مراسم دچار افراط و تفریط می‌شویم به گونه‌ای که یا حجم برنامه و سخنرانی‌ها زیاد است که فرد زمان کافی برای راز و نیاز با خداوند را ندارد و یا برعکس؛ هیچ گونه برنامه‌ای تدارک دیده نشده تا فرد معتکف در افزایش ارتباط با خداوند مورد تذکر قرار گیرد و کاملا به حال خود رها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم ترویج فریضه اعتکاف در سطح جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: ثبت مرخصی و حضور کارکنان ادارات در مراسم اعتکاف نباید به گونه‌ای باشد که کار مردم بر زمین بماند و باید در این جهت تدابیر لازم اتخاذ شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: حضور اقشار خاص جامعه از جمله دانشجویان و دانش آموزان در مراسم اعتکاف حائز اهمیت بوده و فواید مختلفی دارد و از این جهت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: دریافت هزینه از معتکفین به گونه‌ای برنامه ریزی شود که میزان مبلغ دریافتی مشخص و افراد نیازمند تنها در حد توان خود پرداخت داشته باشند و بقیه مبالغ از سوی کمک‌های خیرخواهانه نهادها و خیرین تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید از فضیلت اعتکاف در ماه مبارک رمضان غافل شویم بلکه باید با برنامه ریزی درست و مناسب آن هم در استان تلفیقی همچون سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.
دسته بندی: فرهنگی / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید