جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » طرح‌های راه‌سازی سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبار هستند

طرح‌های راه‌سازی سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبار هستند

0
72
کد خبر: 71237
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در ساخت طرح‌های راه‌سازی با تخصیص اعتبارات بیشتر یک نیاز اساسی این استان محسوب می‌شود.

به گزارش میار ؛ مهدی پارسی روز دوشنبه با بیان اینکه تزریق به موقع اعتبارات باعث می‌شود پروژه‌های حوزه راه با سرعت خوبی جلو برود و این مهم رضایتمندی مردم را هم به دنبال دارد، اظهارداشت: این اداره کل در حال حاضر ساخت حدود ۱۵۰ کیلومتر طرح راه‌سازی را در دستور کار دارد که میزان مطالبات پیمانکاران آنها بیش‌از ۵۵۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به طولانی شدن روند اجرای برخی از طرح‌های راه‌سازی در سیستان و بلوچستان، این مساله را منجر به صرف هزینه‌های زیادی دانست و افزود: توسعه بزرگراه‌های استان همواره یکی از مطالبات به حق مردم بوده و اگرچه در چند سال اخیر تلاش های زیادی برای توسعه راه ها در قالب چند طرح اصلی آغاز شده اما کمبود و عدم تخصیص به موقع اعتبارات منجر به طولانی شدن زمان اجرای طرح‌ها می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با قدردانی از نگاه ویژه دولت به این استان گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی از ابتدای سالجاری تاکنون به طرح‌های راه سازی استان اختصاص یافته اما همچنان به دلیل فعال بودن تمامی کارگاه‌های راه‌سازی میزان مطالبات پیمانکاران نیز به تناسب پیشرفت فیزیکی طرح ها روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه راه‌سازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمان بر است، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر دو کریدورهای مهم ترانزیت بین المللی، نقش بسیار مهمی در حوزه حمل‌ونقل و تجارت دارد از همین رو توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای بویژه بزرگراه می‌تواند راه توسعه‌ استان و کشور را هموار کند.

پارسی تاکید کرد: در سه سال اخیر با نگاهی همه‌جانبه نگر به حوزه راه بویژه بزرگراه، فصل جدیدی در توسعه راه‌های استان آغاز شده و طرح‌های بسیاری در این حوزه در دست اقدام هستند، طرح‌هایی که برخی از آنها مدت بسیاری همچنان ناقص مانده‌ بوند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از اهرم‌های توسعه‌ این استان پرتردد، اهمیت بالایی دارد نخواهیم گذاشت بستری که برای تکمیل کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب آغاز شده از دست برود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده با پیگیری های لازم تلاش خواهیم کرد علاوه‌بر بهره برداری از ۷۱ کیلومتر بزرگراه تا پایان سالجاری، شاهد تکمیل شبکه بزرگراهی استان تا حدود سه سال آینده باشیم.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید