پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تأمین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان در رأس توجه دولت است

تأمین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان در رأس توجه دولت است

0
65
کد خبر: 71128
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تأمین آب آشامیدنی استان در رأس توجه دولت قرار دارد، بنابراین به موازات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان، اجرای طرح‌های اضطراری و طرح‌های آبرسانی باید تسریع شود.

به گزارش میار ؛ از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در نشست با مدیران صنعت آب استان با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط اقلیمی، اقدامات متعددی برای تأمین آب آشامیدنی انجام شده، اظهارداشت: در این استان به دلیل شرایط موجود طرح‌های تأمین آب آشامیدنی برای مردم تعریف شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع تأمین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان در رأس توجه قرار دارد، افزود: این مهم در جلسه هیئت دولت اعلام و راهکارهای اجرایی برای کاهش مشکل آبی استان دیده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط به نحوی است که با حساسیت خاصی مسائل و مشکلات استان دنبال می‌شود، تأکید کرد: تأمین آب آشامیدنی با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف کشاورزی و صنایع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی سرعت بخشیدن به طرح انتقال آب از «تهلاب» به زاهدان را با توجه به تنش آبی این شهر ضروری دانست و خواستار تسریع عملیات طرح تأمین آب شهر زاهدان از هامون هیرمند که چاه‌های آن در حال حفاری است شد.

کرمی گفت: احداث سدهای کنترل سیلاب که دارای پتانسیل آبی هستند به منظور استفاده در مصارف کشاورزی و همچنین طرح‌های آبخیزداری باید در برنامه کاری قرار بگیرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید