شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۴۲ طرح بازآفرینی شهری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

۴۲ طرح بازآفرینی شهری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

0
56
کد خبر: 71086
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۲ طرح بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان توسط این اداره‌کل در مناطق حاشیه و بافت‌های فرسوده مصوب چهار شهر زاهدان، زابل، سراوان و خاش در دست اجراست.

به گزارش میار ؛ عطاء‌اله اکبری روز دوشنبه در حاشیه همایش "سفیران نوسازی بم برای ایران قوی" که با حضور عضو هیئت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران در زاهدان برگزار شد، اظهارداشت: اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت‌زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر(زاهدان، زابل، سراوان و خاش)و ارتقای ایمنی محلات شهری در چند سال اخیر اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسوولیت‌های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده که اجرای ۴۲ طرح در سالجاری نمونه‌ای از آنها بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: به همین ‌منظور در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف و ساخت فضاهای تفریحی در اولویت کاری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اداره‌کل همچنین علاوه‌بر اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق مورد هدف باز آفرینی شهری استان در جهت کاهش مخاطرات طبیعی و تامین سرانه‌ها، مطالعه طرح‌های تفصیلی شهرهای زابل و زاهدان را با رویکرد باز آفرینی در دست اجرا دارد.

وی بیان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سالجاری به منظور کمک هر چه سریعتر به بهسازی مناطق حاشیه شهرهای استان علاوه‌بر طرح‌های در دست اقدام حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را جهت بهسازی معابر این مناطق در نظر گرفته است.

اکبری افزود: هم‌اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های زیر پوشش این اداره‌کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

وی وسعت بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های زیرپوشش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار و ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش همکاران ما با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید