شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » آغاز برداشت محصول صیفی‌ در سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت محصول صیفی‌ در سیستان و بلوچستان

0
56
کد خبر: 70931
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصول صیفی شامل بادمجان و فلفل به منظور تامین بازار داخلی و صادرات به خارج کشور از سطح یک‌هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع این استان آغاز شد.

به گزارش میار ؛ امان اله طوقی اظهارداشت: یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح مزارع سیستان و بلوچستان را بادمجان و ۶۵۰ هکتار آن را انواع فلفل دلمه تشکیل می‌دهد که نخستین برداشت این محصولات صیفی از شهرستان فنوج آغاز شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا فروردین پایان برداشت این نوع از محصولات ۳۵ هزار تن بادمجان و ۱۰ هزار تن فلفل در استان سیستان و بلوچستان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر به دلیل مرغوبیت تولید شاهد صادرات بادمجان به کشورهای دیگر از این استان هستیم.

وی تاکید کرد: در فصل‌های پاییز و زمستان که تمام مناطق کشور را سرما و یخبندان فراگرفته است کشاورزان بخش پیشین در حال برداشت محصول بادمجان و فلفل از سطح مزارع هستند.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید