جمعه، 31 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » اعلام شرایط صدور، تمدید و ابطال پروانه کار اتباع خارجی

اعلام شرایط صدور، تمدید و ابطال پروانه کار اتباع خارجی

0
69
کد خبر: 70927
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور صیانت از نیروی کار داخلی و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی، اصلاحیه بخشنامه جرایم بند(ج) ماده(۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده(۱۸۱) قانون کار توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا، ابلاغ شد.

به گزارش میار از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، حامد آرامش اظهارداشت: کارفرمایانی که متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی هستند، از تاریخ ورود تبعه با روادید کار یا تبدیل روادید ورود با حق کار، یک‌ماه فرصت دارند مدارک صدور پروانه کار را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کنند.

وی افزود: در صورت عدم ارائه و به ازای هر روز تاخیر پس از مهلت یک‌ماه، طبق قانون مشمول جریمه خواهند شد و در صورت پرداخت جریمه، کارفرمای متخلف برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در خصوص شرایط تمدید پروانه کار اتباع خارجی نیز گفت: کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی استفاده می‌کنند، مکلفند در صورت تمایل به تمدید پروانه کار کارشناسان خارجی شاغل در واحدهای خود، مدارک لازم را برای تمدید پروانه کار به انضمام گزارش عملکرد برنامه آموزشی حداقل یک‌ماه قبل از انقضای پروانه کار، به واحدهای ذیربط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در غیر این‌صورت چنانچه تبعه خارجی در کشور حضور داشته باشد، کارفرمای متخلف به ازای هر روز تاخیر مشمول جریمه شده و در صورت عدم پرداخت جریمه، به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

آرامش تاکید کرد: در صورت عدم حضور تبعه در کشور و تاخیر در تمدید پروانه کار توسط کارفرما در موعد مقرر، به استناد ماده (۱۸۱) قانون کار، کارفرمای مربوط به مراجع قضایی معرفی و نسبت به تمدید پروانه کار تبعه اقدام می‌شود.

وی درباره صدور مجدد پروانه کار نیز اظهارداشت: اشتغال مجدد تبعه خارجی که پروانه کار وی ابطال شده، به هر صورت مشمول مرحله صدور پروانه کار خواهد شد، منوط به اینکه تبعه خارجی کشور را ترک نکرده و پروانه اقامت وی توسط فرماندهی انتظامی استان ابطال نشده باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در اینصورت کارفرمای قبلی ابتدا می‌بایست نسبت به ابطال پروانه کار اقدام و کارفرمای جدید درخواست صدور مجدد پروانه کار را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کند در صورت گذشت بیش از ۱۵ روز از انقضای پروانه کار تبعه، با کارفرمای قبلی مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی همچنین درباره شرایط ابطال پروانه کار گفت: با رعایت ماده (۱۲۵) قانون کار، در خصوص کارفرمایانی که درخواست ابطال پروانه کار تبعه خارجی را پس از مهلت ۱۵ روزه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و اعلام می‌کنند تبعه قبل از انقضا پروانه کار کشور را ترک کرده، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام به استعلام از فراجا کرده و در صورت حضور تبعه خارجی در کشور، ابتدا بازرسی از کارگاه برای احراز اشتغال انجام شده و در صورت اشتغال تبعه خارجی، طبق بند (ج) ماده (۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با کارفرمای متخلف برخورد شده و در صورت عدم پرداخت جریمه، کارفرمای متخلف طبق ماده (۱۸۱) قانون کار به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
دسته بندی: اجتماعی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید