پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » آغاز عملیات ساخت هشت هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان

آغاز عملیات ساخت هشت هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان

0
58
کد خبر: 70926
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌بر طرح‌های قبلی طرح نهضت ملی مسکن در استان هم‌اینک عملیات ساخت هشت هزار واحد دیگر در زاهدان آغاز شده است.

به گزارش میار ؛ عطاء اله اکبری اظهارداشت: برای اجرای این تعداد واحد مسکونی، ۱۱۳ هکتار زمین تامین شده است.

وی ادامه داد: سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در محدوده شهرهای زیر پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در برنامه چهار ساله ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد بوده که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان هم از نظر ساخت، تامین زمین و هم پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن در رده برتر کشور قرار دارد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم تا پایان سالجاری حدود ۲ هزار واحد مسکونی این طرح مهم ملی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت احداث واحدهای ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: به منظور برخورداری همه مردم از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری‌های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد.

اکبری بیان کرد: همچنین برای افرادی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه‌ای، این امکان فراهم شده که با نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خدمات روبنایی و زیرساختی بخشی از خود طرح است که می‌بایست همزمان با اجرای طرح انجام شود، اظهارداشت: در طرح نهضت ملی استان پیش‌بینی‌های لازم برای سطوح خدماتی بعمل آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در خصوص خدمات شهری طرح نهضت ملی مسکن شامل فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی، درمانی در استان تصریح کرد: در تمامی طرح‌های تفکیکی در استان، سطوح خدماتی بر روی نقشه‌ها بصورت تفکیکی دیده شده و بر این اساس زمین را به دستگاه مربوطه تحویل می‌دهیم تا اقدام به ساخت خدمات شهری کنند.

دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید