پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » تخصیص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی تفتان به کشت گیاهان دارویی

تخصیص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی تفتان به کشت گیاهان دارویی

0
76
کد خبر: 70924
مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۵۰ هکتار از ارضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی خبر داد و گفت: بزودی این منطقه قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی در استان می‌شود.

به گزارش میار ؛ فضل الله کردی اظهارداشت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تغییر الگوی کشت، توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تفتان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم کم بارشی و خشکسالی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان توسعه کشت گیاهان اقتصادی و کم آب بر و نیز تقویت صنایع تبدیلی با هدف افزایش درآمدکشاورزان و حفظ ماندگاری در منطقه بسیار حیاتی و ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: آویشن، سرخارگل، اسطو خودوس، گل گاوزبان و زیره و گل محمدی عمده گیاهان دارویی کشت شده در این شهرستان هستند که ارزش بالای دارویی دارند.

وی بیان کرد: بمنظور حفظ ارزش افزوده محصول تولیدی، ۶ کارگاه عرق گیری و گلاب گیری در تفتان راه‌اندازی تا با بازار رسانی محصولات سود مناسبی عاید کشاورزان شده و موجبات توسعه کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در منطقه فراهم شود.

کردی خاطر نشان کرد: وجود گیاهان متنوع دارویی و زینتی در منطقه تفتان زمینه ساز سرمایه گذاری بخش خصوصی است به طوریکه شرکت‌های دانش بنیان با اقدامات تخصصی خود می‌توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

گونه‌های گیاهی موجود در طبیعت یک منبع غذایی و دارویی برای انسان بشمار می‌رود به طوریکه با توجه به جایگاه و ارزش گیاهان دارویی در تامین بهداشت و سلامت جوامع همواره برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌اند.

۱۸۷هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع گستره، سیستان و بلوچستان را به بزرگترین استان کشور تبدیل کرده این استان به واسطه برخورداری از ۲ ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی و عمانی با وجود واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور از تنوع گیاهی برخوردار است به طوریکه وجود بیش‌از یک‌هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی که ۳۹۲ گونه آن دارای ارزش دارویی و صنعتی است گنجینه‌ای گرانبها محسوب می‌شود.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید