شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » آغاز کشت کاکتوس میوه‌ای در سیستان و بلوچستان

آغاز کشت کاکتوس میوه‌ای در سیستان و بلوچستان

0
93
کد خبر: 70820
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار اصله نهال کاکتوس میوه‌ای( اپونتیا ) برای نخستین بار در مزارع کشاورزی این استان کشت شد.

به گزارش میار ؛ اردشیر شهرکی هدف از اجرای این طرح را توسعه گیاهان مقاومت به خشکی و خشکسالی و مناسب مناطق خشک عنوان کرد و اظهارداشت: در راستای بهبود فرایند مدیریت منابع آب با حفظ سطح زیر کشت کشاورزی در استان و افزایش ارزش افزوده درآمد حاصل از بخش کشاورزی حمایت از اجرای این طرح در اولویت این سازمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کاکتوس میوه‌ای در بازارهای جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، افزود: نهال این میوه برای نخستین بار امسال در شهرستان‌های دلگان، زرآباد و کنارک کشت شد.

 مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از خاصیت‌های غذایی مهم این گیاه داشتن ویتامین c و آنتی اکسیدان بوده که برای بیماری‌های دستگاه گوارشی مناسب است.

وی اظهارداشت: کشت و برداشت و نگهداری این گیاه بسیار ساده و میزان تولید آن از ۲۰ تا ۱۴۰ تن در هکتار اندازه گیری است.

شهرکی تاکید کرد: مصرف کم آب، کم‌افت بودن محصول و سازگاری به اقلیم گرم و خشک منطقه  از جمله مزایای کاشت کاکتوس هست و به کشاورزان در جهت توسعه کشت این محصول توصیه شده است.

کاکتوس اپونتیا یا کاکتوس انجیر تیغی یک کاکتوس زیبا با پرورشی بسیار ساده است. ظاهری براق، بزرگ و رنگی دارد.میوه کاکتوس بیشتر مصرف خوراکی و درمانی دارد. برخی داروهای مکمل نیز از خواص این میوه بهره برده‌اند و به شکل قرص، کپسول یا شربت عرضه شده‌اند.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید