پنج شنبه، 30 فروردین 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انجام کارهای فرهنگی برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر

انجام کارهای فرهنگی برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر

0
80
کد خبر: 70700
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای مبارزه و پیشگیری از موادمخدر در بین جوانان و سایر اقشار جامعه انجام کارهای فرهنگی باید در اولویت نخست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باشد.


به گزارش میار ؛ عباسعلی ارجمندی روز پنجشنبه در کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نگاه شورای مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیرانه و آگاهی بخش باشد چرا که اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی مهمی است که جوانان به عنوان سرمایه های ملی کشور را هدف قرار داده است.


وی بیان کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد نیازمند تلاش بیشتر برای مبارزه با این پدیده شوم در جامعه هستیم و اعضای کمیته ها باید ضمن پرهیز از جزیره ای عمل کردن در انجام درست وظایف محوله اهتمام بیشتری داشته باشند.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  امروز دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با جنگ رسانه ای به میدان آمده و جوانان و آینده‌سازان ایران را هدف آماج حملات فرهنگی خود قرار داده‌اند و از این رو تلاش دارند تا با کشاندن پای مواد مخدر در بین جوانان به هدف شوم خود دست پیدا کنند.


وی بیان کرد: برای فرهنگ‌ سازی مبارزه با مواد مخدر، لازم است از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم‌ نهاد نیز به درستی استفاده شود.


ارجمندی اظهارداشت: الگوی های فرهنگی و ورزشی سیستان و بلوچستان در زمینه پیشگیری از مواد مخدر باید به میدان بیایند و مسوولان از ظرفیت این عزیزان به خوبی استفاده کنند.


وی افزود: در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده که این مساله باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد و از این فضا در جهت فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف باید نهایت استفاده را ببریم.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمین های چمن و سالن های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان باید در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و در این زمینه برنامه ریزی و هماهنگی با آموزش و پرورش انجام شود.


وی تاکید کرد: مسوولان در زمینه پیشگیری از موادمخدر در جامعه باید کارهای فرهنگی را در اولویت قرار دهند زیرا کارهای فرهنگی نیازمند بودجه نیست و نباید برای اقدامات فرهنگی به دنبال بودجه بود.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: کمیته فرهنگی یکی از مهمترین کمیته های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است زیرا حلال تمام مشکلات انجام کارهای فرهنگی است.


علی زندی بیان کرد: هر خدمت و سرمایه گذاری و همراهی در حوزه فرهنگی انجام دهیم بازخورد بسیار خوبی در جامعه دارد و این مساله باید همواره در دستور کار مسوولان باشد.


وی افزود: در مقوله درمان فرد گرفتار اعتیاد باید اعتبارات زیادی را هزینه کنیم تا یک فرد گرفتار در دام اعتیاد به جامعه بازگردد.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: با کارهای فرهنگی و پیشگیری از موادمخدر می توانیم با کمترین هزینه ها بازخوردهای بسیار خوبی را در جامعه شاهد باشیم بنابراین کارهای فرهنگی باید در اولویت دستگاههای دست اندرکار مبارزه با موادمخدر باشد.


وی بیان کرد: بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری تنها ۲۰ درصد از افرادی که گرفتار اعتیاد هستند با اقدامات درمانی ستاد به جامعه بازمی گردد که این مساله ضرورت کار فرهنگی و پیشگیری را برای همگان روشن می سازد.

زندی تاکید کرد: حوزه ورزش و جوانان نقش بسیار مهمی در پیشگیری از اعتیاد جوانان دارد زیرا با فراهم کردن زیرساخت های ورزشی مانع از گرایش جوانان به سمت اعتیاد می شود.

وی ادامه داد: ورزش باید در بین جوانان گسترش یابد و خانه های ورزش روستایی بیشتری در سیستان و بلوچستان باید تجهیز شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: همگان باید اداره کل ورزش و جوانان را کمک کنیم تا با ایجاد زیرساخت های ورزشی مانع از گرایش جوانان به سمت اعتیاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: متاسفانه این استان یکی از کم تحرک ترین استانهای کشور است.

ادهم کردزابلی بیان کرد: متاسفانه به دلیل کم تحرکی دانش آموزان سیستان و بلوچستان شاهد چاقی مفرط در بین آنان هستیم که این مساله خطرات زیادی را برای دانش آموزان به همراه دارد.

وی ادامه داد: ورزش در بین دانش آموزان سیستان و بلوچستان به صورت جدی باید در دستور کار باشد و اداره کل ورزش و جوانان با تمام توان در این زمینه آماده است.
وی اظهارداشت: برای جلوگیری از کم تحرکی در بین دانش آموزان و شهروندان نیاز است تا اعتبارات ورزش های همگانی این استان افزایش یاد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تجهیز خانه های ورزش روستایی نقش بسیار مهمی در ایجاد تحرک و جلوگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد دارد که بدین منظور تا کنون ۴۰۰ خانه ورزش روستایی در استان مجهز شده است.

وی بیان کرد: تجهیز هر خانه ورزش روستایی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد که برای تجهیز خانه های ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان نیازمند اعتبارات ویژه ای هستیم.

کردزابلی افزود: تا کنون ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی در روستاهای سیستان و بلوچستان راه اندازی شده و بزودی ۳۰ زمین چمن دیگر نیز در استان تجهیز خواهد شد.
دسته بندی: اجتماعی / فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید