شنبه، 1 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » کلنگ زنی ساخت مدرسه ۴ کلاسه روستای آبیل بلوچ هیرمند

کلنگ زنی ساخت مدرسه ۴ کلاسه روستای آبیل بلوچ هیرمند

0
70
کد خبر: 70608
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: کلنگ ساخت مدرسه چهار کلاسه با مشارکت خیران نیک اندیش در روستای آبیل بلوچ شهرستان هیرمند به زمین زده شد.

به گزارش میار ؛ میثم لک زایی روز چهارشنبه اظهارداشت: این مدرسه در قالب چهار کلاس درس و با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع در روستای آبیل شهرستان هیرمند ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های گوناگون بدنبال تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس بوده و توزیع اقلام در بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در یکسال اخیر و با نگاه ویژه مسولان در دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان رشد ۱۰۰درصدی داشته و در کنار آن موضوع مشارکت و همراهی خیران نیز بصورت گسترده و همه جانبه‌ای مشهود است.

وی بیان کرد: با هدف افزایش نرخ سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و رفع نگرانی کمبود کلاس درس، به دنبال توسعه و تجهیز کارگاه های ساخت و ساز و جذب به موقع اعتبارات بوده و سعی خواهد شد که هر سال این رقم رشد داشته باشد.

لک زایی اظهارداشت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۸ کلاس درس با اعتبار یک‌هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال ساخته شد که این رقم در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ به ۸۰۱ کلاس با اعتبار سه هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بخشی از کلاس‌های ساخته شده در ۶ ماهه نخست سالجاری در هفته دولت در شهرستان‌ها و مناطق استان با هدف بهره مندی دانش آموزان از کلاس درس استاندارد به بهره برداری رسید و در اختیار فرزندان این سامان قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در یکسال اخیر بیش از ۵۷ هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کلاسی و حدود ۶ هزار دستگاه رایانه، فتوکپی و چاپگر در بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان توزیع شده و این روند همچنان ادامه داد.

وی تصریح کرد: با هدف حذف مدارس کانکسی از محل طرح شهید پناهی، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به این استان تخصیص یافته که هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید